Kan je een koffiepad hergebruiken om een tweede kopje koffie te zetten?

Ik heb een Senseo met van die handige koffiepads. Gisteren was ik vergeten de koffiepad eruit te halen waardoor ik vanochtend als het ware oude koffie dronk. Het was een minder sterk kopje koffie, maar verder niets opmerkelijks. Daarom vroeg ik me af: kan je een oude koffiepad gebruiken om een nieuw kopje te zetten zonder dat het kwaad kan? Want dan ga ik dit namelijk vaker doen, gezien er weinig aan de smaak verkeerd.

3 jaar geleden
in: Dranken
8.9K
MasterSword
3 jaar geleden
Als je altijd 2 kopjes koffie pakt wel een goede besparing. Maar ik vind Senseo apparaten slecht voor het milieu,
hoe snel die verstopt raken of kapot gaan.
( dan die klassieke koffieapparaten ) Mijn bijnaam voor koffie pads = maandverband koffie
( ik vind het op maandverband lijken )
Griffin
3 jaar geleden
"Want dan ga ik dit namelijk vaker doen, gezien er weinig aan de smaak verkeerd."
Je zou eens echte koffie moeten proberen.
tinus1969
3 jaar geleden
Ja, het kan. Overigens proef ik het verschil heel duidelijk.
Inekez1
3 jaar geleden
Ik zie, ruik en proef onmiddellijk verschil als ik per ongeluk ben vergeten een nieuwe koffiepad in het apparaat te doen. Maar ik ken mensen die het standaard doen, die zetten altijd voor 2 personen 2 kopjes tegelijk en gebruiken daarvoor altijd de combinatie van 1 nieuwe en 1 gebruikte koffiepad.
Inekez1
3 jaar geleden
Ik vind Senseo helemaal niet slecht voor het milieu. Je maakt nooit meer koffie dan nodig en mijn vorige apparaat is 16 jaar meegegaan voor het niet goed meer werkte. Ik heb nu een nieuwe van exact hetzelfde model en bewaar de oude voor als er toch eens een onderdeel stuk gaat of kwijt raakt. Ik ken meerdere mensen die vaak de koffiepadhouder verstopt hebben zitten. Sommigen maken dat ding nooit schoon, dan raakt het verstopt door oude koffie. Anderen halen altijd direct na gebruik de pad eruit en spoelen het zeefje af onder de kraan. Dan raakt het verstopt door kalkaanslag. Ik laat altijd de gebruikte pad erin zitten en gooi die pas weg voordat ik het volgende kopje zet, dan spoel ik het zeefje af onder de kraan. Als ik de afwas doe (gemiddeld 2 keer per week) was ik ook het zeefje, lekbakje en andere losse onderdelen af met zeep en warm water. Eens in de paar maanden even ontkalken en nooit last van een verstopt senseo-apparaat.

Het beste antwoord

Natte koffiedrab gaat snel schimmelen, dus dat is ongezond. Maar als er niet te veel tijd tussen zit, zou het geen kwaad kunnen. Het is verder natuurlijk een kwestie van smaak. Veel mensen vinden ook het eerste kopje Senseo al niet te drinken, laat staan een tweede uit dezelfde pad. Maar als jij het lekker vindt en je niet te lang wacht, is er niets aan de hand.
bamibal