Van de witlof zijn ook de groene bladeren eetbaar, tenminste voor de bloei.
Het is de vraag of je dan nog van witlof spreekt: witlof wordt gekweekt in het donker en alleen de bleke spruiten worden gegeten.
SimonV
3 jaar geleden
Het verschil van WITlof en groene witlof is niet alleen de kleur maar ook de smaak.
Snijd je bij WITlof aan de onderkant het bittere stukje eruit, de doorgeschoten of te vroeg uit het donker dus aan licht blootgestelde groene witlof is BITTER van smaak.

Afhankelijk van je eigen smaak is het eetbaar , rauw of gekookt of als stamppotje , gewoon uitproberen. Probeer echter niet de groene te slijten als WITlof die vergelijking gaat mank op zowel kleur als smaak.

Eet smakelijk!