Zijn gezoute noten evengoed beter dan chips en nuttig om aan te komen op een gezonde manier?

Ik vraag me moeder altijd om ongebrand en ongezoute noten te halen..(omdat ik wil aankomen) en als mn familie aan de chips gaat eet ik dus noten..had ze gezouten noten gehaald..is dit evengoed beter dan chips en evengoed goed voor je of kon ik net zo goed gwn een bak chips erbij pakken?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
5.4K
Ritsuka
4 jaar geleden
Als je op een gezonde manier wilt aankomen, kun je eens naar een dietist gaan. Die kan je helpen met een goed voedingsschema.
tinus1969
4 jaar geleden
Noten zijn niet bijzonder geschikt om aan te komen. Dat gaat veel beter met pasta (macaroni spaghetti etc met saus) en dan minstens twee keer opschepoen.

Antwoorden (1)

Ongezouten noten zijn sowieso veel gezonder dan zoute (en veel vettere) chips.
Noten bevatten bijzonder veel voedingsstoffen die je lichaam nodig heeft om goed te kunnen functioneren.
Noten zijn rijk aan gezonde, onverzadigde vetten.
Uit meerdere onderzoeken blijkt zelfs dat mensen die noten eten gezonder en slanker zijn dan mensen die geen noten eten. Dit komt doordat gezonde vetten je lichaam prikkelen om lichaamsvet te verbranden.
Het zout is meestal veel te veel en slecht voor de bloeddruk. Bovendien geeft zout meer dorst en stimuleert het drinken van (vaak veel te zoete) drank.