waarom zit in de gebraden gehakt van supermarkt dirk van de broek zoveel zout in?

beleg voor de boterham naderhand moet ik veel drinken

4 jaar geleden
3K
Amadea
4 jaar geleden
Tja, dat is bij zoveel kant-en-klare producten uit de supermarkt het geval. Fabrikanten denken kennelijk dat consumenten het lekkerder vinden en daarom sneller kopen als er veel zout in zit....
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Beter koop je vlees bij een goede slagerij. Gezonder, meer smaak en meer waar voor je geld. Kijk maar eens op het etiket wat er allemaal in supermarkt vlees zit: water (zodat t zwaarder is ze meer verdienen), E nummers, zout, soms zelfs suiker. Voedingswaarde is ook beduidend minder.

Antwoorden (2)

Dat is een kwestie van smaak. Ze doen er zoveel/weinig zout in omdat de meesten dat smaakvol vinden.
Ik pak er altijd de zoutpot bij anders vind ik het niet te eten.
4 jaar geleden
Er is een groot verschil tussen gebraden gehakt van de slager en die je in de supermarkt koopt. Kwaliteit proef je.
Wat zit er in het gehakt, in het gebraden gehakt dat jij in de supermarkt koopt?
Alles wordt gebruikt om geld mee te verdienen. De restanten van een geslacht dier worden bij elkaar gegooid en vermalen tot een smurrie waar nog smaak aan moet worden gegeven.
Zout is voor de fabrikant de grootste smaakmaker.
[Onze smaak is veranderd, zoeter en tegelijk ook zouter worden.]
Dat er veel te veel gebruikt wordt is om te verhullen dat er geen/amper eigen smaak aan deze gebraden gehakt zit.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ Net als een slavink van de super!