Kun je doperwten vergelijken met velderwten op gebied van fodmaps?

Volgens de monash app mogen geblikte doperwten gebruikt worden tot een bepaalde hoeveelheid. Kan ik diezelfde hoeveelheid aan geblikte velderwten nemen aangezien ze redelijk hetzelfde zijn? Of is het toch iets heel anders. Velderwten staan namelijk niet in de app. Alleen 'Peas, green, canned', maar in principe zijn velderwten ook groene erwten...

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
http://www.bruinebonenbende.nl/veldertjes-of-velderwtjes/

Antwoorden (1)

Nee. Velderwten zijn jonge kapucijners. Deze behoren tot de fodmap-rijke producten, net als alle andere soorten peulvruchten.
Amadea
4 jaar geleden
amc
4 jaar geleden
+ klopt helemaal!