Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik nog flessen ongeopend vloeibaar eiwit consumeren indien de vervaldatum voorbij is?

Vervaldatum: 26/12/2018
Ik heb een fles reeds open gedaan om te kijken of het ruikt, er is geen spoor van bederf.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
8.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De flessen zijn tweeënhalve maand over de datum. Ikzelf zou het risico niet nemen en ze weggooien. Mijn man zou het gewoon gebruiken. Als het eiwit toch slecht is, kun je er behoorlijk ziek van worden.
Feitjes:
Vloeibaar eiwit is gepasteuriseerd, waardoor lang houdbaar. Maar je hebt deze datum overschreden.
Deze flessen kun je op een koele plaats buiten de koelkast bewaren. Indien je ze wel in de koelkast bewaard hebt, blijft het langer goed.
De geopende fles (ongeacht datum) moet wel de koelkast in en binnen 2 tot 3 dagen geconsumeerd worden. (Zuurstof is erbij gekomen).
Ei dat bedorven is stinkt en wordt 'waterig'.
Kortom, aan jou de keus, kijk hoe je de flessen hebt bewaard en ruik goed en kijk of het eiwit niet waterig is geworden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding