wat doe je met rauwe kip die bij de aflevering 16 graden is?

moet ik het weg gooiden of wat moet ik doen ?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als een bedrijf deze rauwe kip afleverde dan zeker een klacht indienen.

Antwoorden (2)

Je moet er aan ruiken en als het niet zuur ruikt zo snel mogelijk gebruiken en zorgen dat het door en door verhit wordt. Je neus is vaak een goede raadgever om te bepalen of iets nog eetbaar is of niet.
5 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
"Je neus is vaak een goede raadgever om te bepalen of iets nog eetbaar is of niet." Sterker nog, daar is 'ie voor ! (evolutionair gesproken)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ Maar niet iedereen heeft zo'n goede neus. Mijn kater was een goede graadmeter: at alles (ook olijven) en keurde af / weigerde wat niet goed meer was.
Ik zou kip die te warm bewaard / afgeleverd is niet meer gebruiken maar weggooien, daar kun je behoorlijk ziek van worden. Bij veel andere levensmiddelen durf ik best te proberen of het nog goed is, maar met vlees, in het bijzonder kip, maar ook gehakt en zo, beter niet doen!
5 jaar geleden
paulus811
5 jaar geleden
Hoe weet jij op welke temperatuur de kip van een supermarkt bewaard is? 16 graden is nou ook weer niet extreem warm en voor korte tijd ook niet een enorm probleem. ALs je 's zomers boodschappen doet en kip haalt, haal je 16 graden tijdens het vervoer niet eens.
HannekeJanssen
5 jaar geleden
Ik weet / vertrouw erop / dat in de supermarkt de kip gekoeld bewaard wordt. Anders krijgen ze ongelofelijk gedoe met de Keuringsdienst van Waren! Als het buiten erg warm is, is het ook goed om je vlees gekoeld te vervoeren - en thuis z.s.m. in de koelkast te gooien.