Dr oetker monchoutaart na tht nog te gebruiken?

Ik heb 2 pakken monchoutaartmix van dr oetker die over datum zijn. De 1 is van 31-1-19 de ander van 7-2-2019. Er zit een zak met bodemmix in en een zak met taartmix op geen van beide staat een datum. Betekend dit nu dat ze allebei niet meer te gebruiken zijn? En zouden jullie dit sws weggooien omdat het over datum is of nog gebruiken omdat het droog spul is wat nog ongeopend is?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
14.4K
Ritsuka
5 jaar geleden
Kijk en ruik. Als het goed droog en donker is bewaard, kan het prima.

Antwoorden (2)

THT betekent Tenminste houdbaar tot. Dat is dus niet 'Maximaal houdbaar tot'. 7 februari is ook nog maar 4 dagen geleden, 31 januari nog geen 2 weken geleden. Het is echt niet zo dat iets de ene dag nog gegarandeerd goed is en een paar dagen later niet meer te gebruiken zou zijn. Alleen bij vlees, vis en zuivel heb je kleine marges, bij dit soort 'lang houdbare' producten kun je makkelijk een paar weken, zelfs maanden, na die datum het product nog gewoon gebruiken.
5 jaar geleden
Is gewoon nog te gebruiken, tht is niet de einddatum qua gebruik maar met dit soort producten meer de laatste datum qua verkoop. 1 of 2 maand erna de taart maken is geen probleem qua deze mix. Tht bij verse producten is minder lang natuurlijk.
Lekker taart eten dus