Waarom lekt sap door het plastic heen bij het ontdooien van kip filet en nee het is geen condens?

Kipfilet na het kopen in plastic zakjes in de vriezer gedaan en op een bord laten ontdooien in de koelkast maar vraag me steeds af hoe er sap van het vlees door het plastic heen kan komen en het is echt niet alleen condens vocht

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Sluiten de zakjes wel goed?
Zijn het ook diepvrieszakjes? Boterhamzakjes zijn vaak te dun.

Antwoorden (1)

Niet alle diepvrieszakjes zijn lekvrij!
De goedkope zakjes, meestal op rol, lekken nog wel eens op de lasnaad of bij de sluiting die je zelf met een klipje of knoop erin moet verzorgen.
Wil je absoluut lekvrije zakjes, dan betaal je er ook meer voor . Deze zijn van een steviger materiaal gemaakt en hebben vaak een goede zip-lock sluiting mét een zippertje ipv een drukrandje...dit wil namelijk ook nog wel eens opengaan als het niet goed dichtgedrukt is.

Je hebt tegenwoordig ook zelfs herbruikbare diepvrieszakjes én diepvrieszakjes van siicone, die als gegarandeerd lekvrij staan aangegeven.
amc
5 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Zakjes die anders waterdicht zijn lekken plots wel op het moment dat er vlees in ligt te ontdooien. Dit komt echt niet door "lekken op de naad."
amc
5 jaar geleden
Dat beweer ik ook niet.....het ligt ook wel eens aan de sluiting. Ook is het mogelijk dat bij het afscheuren van de rol zakjes (die heb je nl. ook) de afscheurnaad beschadigd raakt en te ver doorscheurt. Die naad lekt dan uiteraard ook door.
Zijn zakken werkelijk als 'gegarandeerd waterdicht' aangegeven dan zijn ze zo dik van materiaal dat ze ook niet lekken, tenzij er een fabrieksfout is gemaakt... Ze zullen dan allemaal lekken en dan kan je er rustig mee naar de winkel teruggaan. Ze leveren dan niet wat ze beloven en door de garantie moeten ze je dan schadeloos stellen of een nieuwe meegeven. Goedkope zakjes hebben die garantie niet en zullen vaker gaan lekken of zelfs altijd en zeker bij een produkt waarbij veel ontdooivocht loskomt. Kip is zo'n product...