Hoe kan je brood het beste bewaren?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat gepruts van eerst in de vriezer en dan in een magnetron was niets voor mij. Ik bewaar, op aanraden van dames en heren in de supermarkt, in mijn huishouden (sinds vorige maand van Jan Steen) nu het brood in de koelkast in de groentelade.Natuurlijk niet voor weken maar gewoon voor drie of vier dagen. Bevalt mij prima.

Antwoorden (2)

Het meest vers hou je brood in de vriezer. Heb je die mogelijkheid niet bewaar het dan in de koelkast.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Koelkast bevordert het oudbakken worden van brood.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het beste bewaar je brood in de vriezer in de plastic zak waarmee je het brood hebt gekocht. Buiten de vriezer op een donkere plaats zoals je keukenkast.
Erna55
5 jaar geleden
Bewaar brood niet in de koelkast. Daarin veroudert het veel sneller. Zetmeel in brood laat water namelijk los tussen -5°C en +5°C, daardoor droogt het brood uit. Brood dat je voor langere tijd wilt bewaren, kun je het best invriezen.
https://www.brood.net/faq/brood-bereiding-bewaren/hoe-kun-je-brood-het-best-bewaren-
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Sinds vorige maand (weer wat geleerd in het huishouden) bewaar ik het brood in plastic zak in de groentelade van de koelkast, het bevalt mij prima. Koelkast staat op vier graden
tinus1969
5 jaar geleden
Niet. Brood is het lekkerst als je het vers eet. Anders is luchtdicht bewaren (geen vochtverlies) de beste optie. Brood is de vriezer is vooral handig als noodvoorraad of als je heel weinig brood eet.
joro
5 jaar geleden
Inderdaad het beste kun je het in de vriezer bewaren en telkens alleen de plakjes eruit halen die je nodig hebt. Heb je geen vriezer bewaar het dan in een broodtrommel. Nooit in de koekast!
Brood kan het best worden bewaard in een plastic zak, die vervolgens wordt opgeborgen in een afgesloten broodtrommel. Hierdoor blijft het brood het langst zacht en mals. Wie houdt van brood met een krokante korst, bewaart brood bij voorkeur in een papieren broodzak. Het is belangrijk dat de broodtrommel schoon en fris is, dus zonder kruimels en condens.

Bewaar brood niet in de koelkast. Daarin veroudert het veel sneller. Zetmeel in brood laat water namelijk los tussen -5°C en +5°C, daardoor droogt het brood uit. Brood dat je voor langere tijd wilt bewaren, kun je het best invriezen.
fremar