Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (4)

dit zou kunnen,maar dan moet je al een hele berg wortelen eten:
Wortelen bevatten veel beta-caroteen. Dit is een geel-oranje achtige stof die werkt als provitamine A (retinol). M.a.w. We kunnen deze beta-caroteen in het lichaam omzetten in vitamine A. Chemisch gezien is caroteen een dimeer van vitamine A. In tegenstelling tot vitamine A (retinol) wat vetoplosbaar is, is caroteen wateroplosbaar.

Je moet al erg veel wortelen eten voordat je huid werkelijk een geel-bruine tint gaat vertonen. Uiteraard hangt dit ook samen met het lichaamsgewicht. Indien je een baby van een half jaar elke dag worteltjes geeft, zal hij/zij inderdaad een verkleuring van de huid kunnen krijgen. Op zich is dit niet schadelijk, maar het duidt wel op een éénzijdige voeding en dit is niet gezond.
(Lees meer...)
fremar
5 jaar geleden
Ja. Het kan beginnen na 5 flinke wortelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Amadea
5 jaar geleden
Hoeveel gram zou dat zijn, 5 "flinke" wortels?
neen hoor je moet al heel veel wortelen eten voor dat zou zijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik weet alleen dat mijn opa altijd iets deed met wortels met zijn vogels, waren kanaries en die werden idd oranje ervan. Hoe die dat toepaste weet ik niet maar ik weet dat nog zo goed omdat ik een leuk vogeltje zou krijgen van hem en toen ik hem kreeg was ie niet geel maar dus oranje, heisa in de tent (blijvend jeugdtraumaatje hahaha)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding