Als je wil afvallen en je eet gezond, is het beter om alleen volkoren brood te eten of kan je ook bruin brood eten?

Ik eet maar 4 sneetjes brood per week. Ik wissel graag af tussen volkoren en bruin brood, maar is dat slim of moet ik het alleen houden bij volkoren brood?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4 sneetjes per week??? Met die hoeveelheid zal het qua afvallen niets uitmaken of je bruin of volkorenbrood eet (in het algemeen is volkorenbrood overigens vezelrijker/gezonder dan bruinbrood).
Ritsuka
6 jaar geleden
Op hoeveel gram vezels per dag zit je in totaal?
tinus1969
6 jaar geleden
Wat ik vooral zorgelijk vind is, jodium. Brood heb je niet nodig (Indianen aten ook geen brood, om maar eens wat te noemen), maar brood wordt gemaakt van gejodeerd zout en er zijn niet veel andere bronnen van jodium.
Cryofiel
6 jaar geleden
Vier sneetjes per *week*? Bedoel je niet gewoon per dag?
dudemeister
6 jaar geleden
Tecnisch gesproken is elk brood gemaakt zonder volkorenmeel witbrood - ook al oogt het bruin. Wissel af met een cracker, yoghurt, kwark.
Naast afvallen is beweging ook belangrijk, Als je niet van hardlopen houdt dan kun je ook bv een uur per dag licht intensief wandelen, fietsen, hond (van de buren) uitlaten, halte eerder uitstappen naar werk, school. Baantjes trekken.
succes
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Nee ik eet echt 4 sneetjes brood per week. Daarnaast eet ik ook volkoren crackers en rijstwafels, allebei met beleg. In de ochtend drink ik een glas Optimel met een vrucht en amandelen of ik eet magere yoghurt met muesili en dat wissel ik iedere dag af. S'avonds eet ik kip of vis met groente

Antwoorden (1)

Dat is afhankelijk van wat je nog meer eet. Het gaat er om dat je dagelijks/wekelijks de juiste hoeveel heden binnen krijgt.
Als je 's avonds bijvoorbeeld ook volkoren pasta eet dat hoef je in de ochtend niet perse volkoren brood te eten
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik eet geen rijst, pasta en aardappelen 's avonds. Ik eet alleen groente met kip of vis. Voor lunch eet ik de ene dag brood en de volgende dag eet ik volkoren crackers of rijstwafels met mager beleg erop.
Cryofiel
6 jaar geleden
Feit blijft dat wat telt je totale patroon is.