Worden bij Kipster-kippen snavels gekapt?

Kipster is een nieuw concept voor pluimveestallen (legkippen). Voor zover ik weet, zijn de eieren alleen (nog) maar verkrijgbaar bij de Lidl. Nieuw is dat de haantjes niet meteen gedood worden bij het uit het ei komen, zoals al jaren gebruikelijk is. Maar nu vraag ik me af: de eieren hebben 3 sterren van het Beter Leven Keurmerk. Dit zou vergelijkbaar zijn met biologisch. Alleen komen Kipster-kippen niet buiten. Zij blijven in een overdekte stal o.i.d. Dus daarom vraag ik me af: wordt er bij de leghennen en hanen van Kipster snavelkappen toegepast?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Deze 3 sterren zijn dus niet vergelijkbaar met biologisch. Kan niet duidelijker toch?

Antwoorden (1)

Nee.

Deze eieren hebben 3 sterren van het beter leven keurmerk.
Op de link kun je zien dat kippen die volgens drie sterren keurmerk gehouden worden, onbehandelde snavels hebben