kan je etenswaren bewaren in een prullenbak zak?

omdat boterhamzakjes vaak te klein zijn en prullenbak zakjes in grotere maten verkrijgbaar zijn.vraag ik me af of dit schadelijk kan zijn voor de gezondheid.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
9.7K
Ritsuka
6 jaar geleden
Kijk eens bij Ikea, die hebben ziplock diepvrieszakjes in verschillende maten.
Inekez1
6 jaar geleden
Elke supermarkt heeft diepvrieszakjes (al dan niet met ziplock) in verschillende maten. Ook boterhamzakjes bestaan in verschillende maten en stevigheid. De gewone transparante pedaalemmerzakken kun je ook gewoon gebruiken voor etenswaren. De gekleurde varianten misschien ook wel, maar als je het zeker wil weten neem dan de transparante.

Antwoorden (3)

Ja, dat is net zo'n goeie bewaarplaats als boterhamzakjes. Ze zijn alleen vaak minder stevig en kwetsbaarder.
6 jaar geleden
ronron1212
6 jaar geleden
Prullenbak zakjes kwetsbaarder?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Prullenbakzakjes mij ook steviger dan die vliesdunne boterhamzakjes
Boterhamzakjes en pedaalemmerzakken zijn voelbaar van hetzelfde soort kunststof gemaakt, maar aan dat plastic worden allerlei stoffen toegevoegd. Voor boterhamzakjes moet dat aan de eisen voor voedselveiligheid voldoen, voor pedaalemmerzakken niet. Het kan dus wel degelijk zijn dat er bij pedaalemmerzakken andere, goedkopere, niet voedselveilige, stoffen worden toegepast. Dus ja, dat kan schadelijk voor de gezondheid zijn.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Reddie
6 jaar geleden
Goed argument. Plus.
Antwoord op je vraag is jawel maar NIET in de vriezer!!
Wil je ze in de koelkast bewaren of gaat het om koekjes waarvan het pak gescheurd is, geen probleem dat kan.

Er bestaan trouwens wel grotere zakken, hoor. Maar die heten niet 'boterhamzakjes'.

Die kleine boterhamzakjes zijn ideaal voor een boterham , precies, misschien wel 2 maar dan houdt het wel op hoor. Ik heb ook jarenlang diepvrieszakken gekocht als ik iets wilde invriezen (brood, vlees bv) Maar die zijn wel duur en hoorde ik, niet per se nodig. Gevolg was dat ik me in de prullebak/pedaalemmerzakken stortte. Maar deze zijn veel dunner en van andere (ook plastic dat wel) materie gemaakt, ander doel tenslotte.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik snap de minnen niet echt. Maar ik snap je antwoord net zo min. "Antwoord op je vraag is jawel maar NIET in de vriezer!!"
Waarom eigenlijk niet in de vriezer? Geldt dat ook voor boterhamzakjes? "Maar die zijn wel duur en hoorde ik, niet per se nodig."
Als een diepvrieszak niet nodig is voor de diepvries, en een vuilnisbakzak niet mag volgens jou, wat hou je dan nog over om te gebruiken in de vriezer?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Niemand anders , behalve ik spreekt over de vriezer, zou dat de reden kunnen zijn? Het was wellicht niet zo duidelijk? Nog een poging: kan je etenswaren bewaren in een prullenbak zak?
1 dag geleden
omdat boterhamzakjes vaak te klein zijn en prullenbak zakjes in grotere maten verkrijgbaar zijn.vraag ik me af of dit schadelijk kan zijn voor de gezondheid. Antwoord:
Antwoord op je vraag is jawel maar NIET in de vriezer!!
Wil je ze in de koelkast bewaren of gaat het om koekjes waarvan het pak gescheurd is, geen probleem dat kan. Diepvrieszakken zijn duur en niet per se nodig. las ik. Daarom kocht ik voortaan pedaalemmer-zakken. Voldoen prima Punt. :) Ik geef antwoord op de hoofdvraag.
Ik gebruik pedaalemmer-zakken, maar adviseer dit niet te doen. Waarom zijn bestaan er anders diepvrieszakken? Ik houd me dus aan de veilige kant met adviseren. Nu begrijp ik dat dit kennelijk verwarrend werkt.