Waarom krijg ik keelpijn als ik witte chocola eet?

Het is mij opgevallen dat ik keelpijn krijg zodra ik witte chocola eet. Wie weet hoe dit kan? Waar heeft het mee te maken? Een collega heeft er ook last van, dus wellicht is het herkenbaar voor meerdere personen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
13.4K
Cryofiel
7 jaar geleden
Geen last als je pure chocola eet?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je moet zo'n reep ook niet in één keer doorslikken, maar steeds een stukje afbreken.
Erna55
7 jaar geleden
Geen witte chocolade meer eten wanneer je er keelpijn van krijgt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De witte chocolade hoeft ook niet per se de oorzaak te zijn. Bij testen blijkt vaak dat men steeds dezelfde combinaties eet. Inderdaad geen witte chocolade meer eten en afwachten of je toch nog keelpijn krijgt.

Antwoorden (1)

het kan zijn dat je allergisch bent voor iets in de chocolade
witte chocola bevat geen cacao !! dus zou safe zijn om te eten

Er zijn erg weinig mensen allergisch voor cacao. De meeste mensen die een allergische reactie vertonen na het eten van chocolade, zijn allergisch voor een of meerdere van de toegevoegde stoffen in chocolade. Dit zijn onder andere melk, noten en gluten. Er zit tevens histamine en sulfiet in chocolade, ook daar zijn sommige mensen allergisch voor.

Je kunt ook overgevoelig (en dus niet allergisch) zijn voor bepaalde stoffen in chocolade, zoals cafeïne, fenylthylamine en ook theobromine (de stof die dodelijk kan zijn voor honden en katten).
dus ik denk dat het een van die laatste is
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Waarom informatie over allergisch zijn voor cacao, terwijl je eerst al schrijft dat in witte chocolade géén cacao zit?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
die andere stoffen zitten er wel nog in
MarBet
7 jaar geleden
Witte chocolade bevat wel cacao. Het bestaat namelijk voor een groot deel uit cacaoboter.
Amadea
7 jaar geleden
Cacaoboter bevat geen cacao. https://nl.wikipedia.org/wiki/Cacaoboter