Uit welke land komen de beste bananen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.6K
SimonV
7 jaar geleden
Wat bedoel je met "beste"? - lekkerste
- gezondste (biologisch geteeld)
- fair trade https://www.liefdeslicht.com/informatie/artikelen/nieuwsbrief/nb-07-2016/bananen.php
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Auch, da's weer een gevaarlijke vraag.
Het gaat erom dat je de vraag stelt op een manier die eigenlijk niet beantwoord is met een simpel antwoord in de aard van "uit dat of dat land"
De reden hiervoor is dat smaken verschillen en zeer persoonsgebonden zijn.
Dus de bananen die jij lekker vindt kunnen voor een ander niet zo lekker zijn.
Dus je vraag is eigenlijk onbeantwoordbaar als dusdanig.
Wel heeft iZotope gelijk als hij zegt dat Ecuador nummer 1 is qua export van bananen maar of dat dat nu de lekkerste zijn....
dudemeister
7 jaar geleden
iig Zuid Amerika
en daar heb je leuke docu's over de bananen mafia google er maar eens op dan weet je hoe ze van de andere kant van de wereld voor maar € 0,99 in jouw supermarkt liggen

Het beste antwoord

Met een jaarlijkse omzet van $2,8 miljard aan export van bananen denk ik dat de beste bananen uit Ecuador komen, want je moet wel goed zijn om de #1 exporter van bananen te zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De lekkerste bananen komen uit de tropische regio’s rond de evenaar - zoals het Caraïbisch gebied en Midden-Amerika - waar de gemiddelde temperatuur ongeveer 27ºC bedraagt en het erg vochtig is. India is de belangrijkste producent ter wereld, daarna volgen Brazilië en China.
De exportbanaan - de zoete Cavendish - wordt vooral geteeld in Afrika en Latijns-Amerika. Ecuador is de grootste bananenexporteur ter wereld, daarna volgen Colombia en Costa Rica.

Volgens mij zijn fairtradebananen de beste bananen, want behalve dat die goed smaken krijgen de telers er ook een eerlijke prijs voor. Deze bananen komen van gecertificeerde organisaties van kleine boeren (coöperaties) en plantages in Colombia.
Amadea
7 jaar geleden
Het juiste antwoord is Somalië. Nergens in de wereld is banaan zo lekker. En uniek . En ruikt ook heerlijke. In Somalië eten mensen alles met banaan. Je kunt van kilometer ruiken. Je hebt 3 verschillende soorten 2 zijn heel lekker en 1 is normaal. Dus niks is te vergelijken
Plaatje bij antwoord