Hoe kom ik op mijn streefgewicht voor judo?

Ik doe mee aan Judocompititie en wil graag in de -60, maar ik ben veek te zwaar. Toen ik op de weegschaal ging staan was ik 65,7 kilo! ik snap niet hoe dit kan en heb geneens veel gegeten. ik moet bijna elke keer afvallen voor toernooien en zoek een andere manier hiervoor. de reden voor niet overstappen is dat ik het wel kan en als ik kijk naar mijn tegenstanders, die zijn ook nog allemaal groter. Ik wil nog 1x onder de 60 zitten en dat is 16 maart, daarna stap ik over. ik ben 1 meter 68 en redelijk breedt en gespierd. Hoe kom ik op mijn gewicht?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je wil in 2 weken meer dan 5 kilo afvallen, dat gaat niet lukken op een verantwoorde manier.
Ritsuka
7 jaar geleden
je wil veel te snel afvallen, dat gaat ten koste van je spiermassa en prestaties.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit is geen normaal afvallen, maar gewichtsverlies met een doel. Dat is wat de veel topsporters ook doen.

Antwoorden (1)

Door een combinatie van rustig afvallen de komende twee weken en snel gewichtsverlies de laatste paar dagen.
Dat laatste is niet al te gezond, maar geen probleem als je verder in goede conditie bent.
Een probleem is dat je dit nog niet eerder hebt gedaan en dus niet weet hoe ver je kan gaan en hoe makkelijk je gewicht verlies.
Met darminhoud verlies je zo 1 a 2 kilo, vocht nog een kilo en met 2 kilo normaal verlies zit je dan al op de 5 kilo.

Toegevoegd na 8 minuten:
Als je nu al een laag vetpercentage hebt dan wordt het wel lastig.
Als je veel krachttraining doet dan weer wat makkelijker, want dan stond mogelijk je pomp nog aan, dus veel vocht in je spieren, dat verlies je weer makkelijk

Het weegmoment is ook belangrijk, als dat lang van tevoren is, kan je meer gewicht verliezen omdat je meer tijd hebt om weer energie op te doen.
www.fighttips.nl/snel-afvallen-voor-wedstrijd
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dus ik moet stoppen met kracht training? dat kan wel. Maar is het verstandig om brood met wat anders te vervangen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik weet veel van voeding e.d. ,maar ik heb er geen ervaring met gewichtsverlies voor een wedstrijd. Ik zou iemand zoeken die dit vaker heeft gedaan.
Het gewicht verliezen is niet het probleem, maar je moet ook nog een wedstrijd kunnen winnen, dus sterk genoeg zijn met genoeg conditie en met dat gedeelte kan ik je niet helpen. Is het geen optie om nu al in een hogere (zwaardere) klasse mee te doen?
Dan zal je niet winnen, maar het lijkt mee voor je lichaam beter.
Of maak je kans om zeer ver te komen in de -60?
Dan zou ik een sport diëtist zoeken die hier ervaring mee heeft.