zou ik alleen van alcoholhoudende dranken en eten kunnen leven?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
nee
Inekez1
7 jaar geleden
Ja, tijdelijk.
Maar met gezond en gevarieerd eten en drinken leef je langer, gezonder en gelukkiger.
Erna55
7 jaar geleden
Nee, met welk eenzijdig levensmiddel dan ook kun je niet leven.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Alleen alcoholhoudende dranken en alcoholhoudend eten?
Dat is geen probleem want zelfs water is alcoholhoudend, echter maar een heel klein beetje.
Ook kan je door elke maaltijd een beetje wijn doen. De vraag is dus hoeveel alcohol erin "moet" zitten.
Een tweede vraag is hoe oud je wilt worden.
Thecis
7 jaar geleden
@Jackd
Absolute + voor je reactie!

Antwoorden (2)

Nee, er bestaan naar mijn weten geen voedingsmiddelen met alcohol met een nutritionele waarde hoog genoeg om van te kunnen leven. Mocht dit niet de vraag zijn, maar eerder ' stel deze voedingsmiddelen bestaan wel' dan nog niet.
Alcohol en belangrijke voedingsstoffen gaan vaak niet samen. Vitamines kunnen al snel verminderd of niet opgenomen onder de invloed van alcohol. Daarnaast zijn de negatieve gevolgen van alcohol (denk bijvoorbeeld aan de verhoogde kans op kanker) zeer hoog.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Te veel alcohol gaat je lever ook niet trekken, vroeg of laat zal deze het begeven met de gevolgen van dien.