Bevat een koffie extract ook cafeïne?

Het gaat om koffiesnoepjes waarvan in de ingrediëntenlijst geen cafeïne of andere benamingen hiervoor te vinden zijn, maar wel uiteraard een koffie extract.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
10.2K

Het beste antwoord

Een Kopikosnoepje bevat voor 4,9 procent puur extract van echte koffiebonen.

Een kopje koffie bevat ongeveer 1,5% droge stof, de rest is water. Van die droge stof is slechts 1% verantwoordelijk voor het koffiearoma. De chemisch is de droge stof in koffie samengesteld uit 8,2 procent cafeïne.

Het antwoord op de vraag is ja. Als het over Kopiko gaat, dan krijg je per snoepje een percentage van 0,4018 (indien ik geen fout heb gemaakt bij de berekening) aan cafeïne binnen. Dus nog geen half procent. De rest is vooral suiker en boter.

Toegevoegd na 5 minuten:
Op http://www.caffeineinformer.com/caffeine-content/kopiko staat het zelfs in gewicht: per snoepje 25 milligram caffeïne.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er lekkere 'koffiesnoepjes'!
Erna55
7 jaar geleden
Hoe heb je je berekening gemaakt ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het gaat inderdaad om de snoepjes van kopiko.
Maar koffiesnoepjes van een ander merk bijvoorbeeld die wel een koffie extract bevatten hoeft dit dus niet altijd zo te zijn?
Of bevat een koffie extract eigenlijk altijd wel cafeïne?
Amadea
7 jaar geleden
Echt koffie-extract bevat altijd cafeïne, anders zou het niet echt zijn...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hmm dat is wel jammer, dan zal ik in de avond toch de smaak van koffie moeten missen