Cafeïne
Er is geen magisch middeltje om je IQ te verhogen. Maar bepaalde stoffen, als cafeïne, kunnen je energie geven je helpen te focussen.
Suiker
Suiker is de favoriete energiebron van je hersenen, je lichaam verwerkt glucose uit suikers en koolhydraten. Dat is de reden waarom iets zoet drinken een boost kan betekenen voor je geheugen, denkprocessen en mentale mogelijkheden. Als je er te veel van eet, kan dit slecht zijn voor je geheugen. Geniet dus met mate van suiker om je geheugen te verbeteren.
Ontbijten
Uit verschillende onderzoeken blijkt dat een onbijt je korte termijn geheugen en aandacht verbetert. Studenten die ontbijten presteren beter dan degenen die dat niet doen.
Vis
Vis bevat veel proteïne en vooral soorten die rijk zijn aan omega-3 vetzuren zijn goed voor de ontwikkeling en functies van het brein.
Chocolade en noten
Noten en zaden zijn een goede bron van het antioxidant vitamine E, dit zorgt ervoor dat je hersenfuncties in mindere mate afnemen met het verouderen.
Bosbessen
Deze bessen beschermen het brein tegen stress en ziekten als Alzheimer en dementie. Uit onderzoek blijkt dat een eetpatroon rijk aan bosbessen de leercapaciteiten en de motoriek van oude ratten verbetert.

Onderzoekers zijn voorzichtig optimistisch over de werking van ginseng, ginkgo en combinaties van vitamines, mineralen en kruiden op je brein.
fremar
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je zal er niet veel slimmer van worden, maar sommige producten zijn wel zeker goed voor de hersenen. Omega 3-rijke producten bijvoorbeeld (vis). Ook zijn bieten en bosbessen goed voor je geheugen.