Is volkoren brinta pap gezonder dan brood?

Ik wil minder brood eten , dus smorgens maximaal 2 sneetje brood en tussenmiddag volkoren brinta eten, die maak ik warm klaar met water dat vind ik heerlijk. en savonds natuurlijk gewoon warm eten. Maar de vraag gaat natuurlijk over het volkoren brinta.

Toegevoegd na 1 minuut:
eind van het middag rond half 3 neem ik altijd 1 banaan.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
7.1K
Ritsuka
8 jaar geleden
wat ik zelf doe is voor avondeten een dubbele portie maken. De ene helft eet ik dan op, de andere helft de dag erna als lunch. Zo eet ik minder brood en krijg ik gelijk meer groente + eiwitten binnen, win-win situatie :)
Ritsuka
8 jaar geleden
het belangrijkste is dat je al je voedingsstoffen en energie binnen krijgt op een dag, hoe je dit precies invult is kwestie van smaak/voorkeur.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Binta met water? Lijkt me niet lekker! Ik eet het met gekookte melk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is afhankelijk van het soort brood dat je eet.
Volkoren brinta = vol­ko­ren tar­we­meel.
Eet je brood van vol­ko­ren tar­we­meel, dan maakt het weinig uit. Eet je brood waar (ook) wat anders in zit als maïs, gerst, rogge of spelt dan is dat brood gezonder dan je brinta. Havermout is gezonder dan brinta.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Melk is niet gezond! Daarom drink ik geen melk!
Maar wat ik wel lekker vind is Havermelk!
Toch vind ik Brinta met water heerlijk.
Het probleem is met brood dat je vaak beleg op doet en die is vaak te belegd met kaas of jam of hagelslag of iets wat anders. Maar het brood maakt het afvallen zeer moeilijk! Zeker als je minder brood ga eten dan val je in korte tijd snel af. In plaats van brood ga ik dus voor brinta omdat dit lekker is.
Ritsuka
8 jaar geleden
@Perceel30 waarom is melk volgens jou niet gezond?
en waarom is havermelk beter? minder brood eten is trouwens geen garantie voor afvallen, als je daarnaast teveel van andere dingen eet

Antwoorden (1)

Nee. Het maakt geen moer uit of je Brinta eet of brood. Want ze zijn allebei van tarwe gemaakt. De Brintapap kan je voedingsrijker maken door melk te gebruiken in plaats van water. Als ontbijt zou ik dat prefereren, en dan als lunch lekker grof volkorenbrood kauwen. Want dat is een nadeel van Brinta: je hoeft niet te kauwen - dus het is minder goed voor je gebit (en dat vooral als je er ook nog suiker aan toevoegt).
Amadea