Zijn van die kleine ziploc zakjes die je bij de kantoorboekwinkel kan kopen geschikt voor etenswaren of zitten er weekmakers in het plastic

Ik vind deze zakjes heel handig om kleine restjes in in te vriezen maar vraag me af of ze wel veilig zijn. Ze zijn niet speciaal voor eten geproduceerd

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.8K
Ritsuka
8 jaar geleden
geen idee, ik haal die van mij bij de Ikea, die zijn bedoeld voor eten
Ritsuka
8 jaar geleden
http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/60251383/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Meestal gebruik ik gewoon diepvries ziplockzakjes van de super. Maar toevallig afgelopen week ook zo'n klein zakje gebruikt. Niet eens bij stil gestaan dat dat niet zou kunnen
Amadea
8 jaar geleden
Staat er niet op de verpakking dat het geschikt is voor gebruik in diepvriezer? Zo is het in elk geval wel bij de zakjes die de Hema verkoopt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik koop ze bij de Action, hersluitbare diepvrieszakjes heten deze als ik het goed heb.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het lijkt erop dat plastic tasjes e.d. altijd ok zijn. Ze zijn zover ik kan vinden, allemaal van LDPE gemaakt: nr 4 (ook die van de IKEA)
http://thekachraproject.in/kachra-gyaan/plastics-101-basic-chemistry-identification-codes/

Antwoorden (1)

Ik zou het niet durven (of mogen) zeggen, al is plastic dat wel geschikt is voor eetwaren dermate goedkoop, dat niet uitgesloten is dat er normaal "plasticzakjesplastic" voor deze ziplockzakjes gebruikt is. Helaas echter, omdat het het doel niet is, zal het er ook niet opstaan.

Wil je zekerheid, kijk dan eens bij Ikea ; daar hebben ze voordelige dozen ziplockzakken in drie formaten ; groot en heel groot (blauw), gemiddeld groot en gemiddeld kleiner (paars) en klein en piepklein (geel), waarvan de kleinste maat inderdaad heel geschkt is voor kleine restjes. Zelf gebruik ik vooral de paarse maten veel.