Kun je buikpijn krijgen van laat ontbijten?

Ik heb weleens in de namiddag/avond last van mijn darmen (het kan ook mijn maag zijn, ik vind het moeilijk om dat precies aan te voelen). Nu hoorde mijn moeder van iemand dat dit komt door laat ontbijten. Het klopt wel dat ik wel eens laat ontbijt, door gebrek aan eetlust in de ochtend. Is het waar dat laat ontbijten darm/maagklachten kan veroorzaken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K
Amadea
9 jaar geleden
Het zal meer samenhangen met wát jij dan gegeten hebt.
Ritsuka
9 jaar geleden
Ik krijg wel eens buikpijn van honger
Ritsuka
9 jaar geleden
Maar dat gebrek aan eetlust in de ochtend houd je wel in stand door elke keer zo laat te ontbijten.
Probeer eens iets als drinkontbijt of bakje yoghurt in de ochtend, na een tijdje krijg je vanzelf honger in meer (waarschijnlijk).
Je kunt altijd kijken of hiermee je klachten verminderen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je alleen last van buikpijn, of ervaar je ook andere problemen? Ik denk aan problemen met de ontlasting, winderigheid, een opgeblazen gevoel, misselijkheid, vermoeidheid,...

Het beste antwoord

Maag- en darmklachten kunnen verschillende oorzaken hebben, maar in de meeste gevallen gaat het om een reactie op wat je eet, niet hoe laat je eet.
Als je vaak last hebt van buikpijn, dan is het misschien wel interessant om eens een tijdje een eetdagboek bij te houden, waarin je opschrijft wat je allemaal eet, wanneer je het hebt gegeten en wanneer je last krijgt van buikpijn, misschien zie je ergens een correlatie.

Vanuit mijn eigen ervaring kan ik zeggen dat ik nog nooit last heb gehad van buikpijn als ik een dag laat ontbeten heb.