Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn "odd-chain fatty acids" en in welke voedingsmiddelen komen deze vooral voor?

Zoals de titel het zegt vroeg ik mij af wat "odd-chain fatty acids" en in welke voedingsmiddelen deze vooral voorkomen?

Er is weinig te vinden in het Nederlands...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Utrecht
9 jaar geleden
odd-chain FA bestaan volgens mij niet.
Is het niet long-chain fatty acids of short-chain? Zowel korte als lange keten vetzuren komen in allerlei voedingsmiddelen voor. Vet is een mengel van meerdere vetzuren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://en.wikipedia.org/wiki/Odd-chain_fatty_acid
In het Nederlands kennen we die term voor zover ik weet niet.
tinus1969
9 jaar geleden
@Utrechtl; het bestaat dus wel, het zijn vetzuren met een oneven aantal koolstofatomen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De vraag is vooral waar dienen deze vetzuren voor? Ik bedoel, hebben deze vetzuren een bepaalde rol in ons lichaam?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een odd-chain fatty acid is een vetzuur met een oneven aantal koolstofatomen in zijn structuur. Dit komt vooral voor bij plantaardige vetzuren.
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oké maar waar dienen deze vetzuren voor? Ik bedoel, hebben deze vetzuren een bepaalde rol in ons lichaam?
Antoni
9 jaar geleden
Sorry, daar heb ik geen antwoord(en) op. Misschien kan je meer informatie vinden via de bronnen bij mijn antwoord.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding