zitten er eiwitten in een gekookt ei?

en als dat zo is hoeveel eiwit
is het genoeg om trainen een kleine boost te geven als je er elke dag een eet
of is het heel ongezond

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
9 jaar geleden
Alleen even kijken of er cholestrol problemen in je familie zitten met veel eieren. Je kunt beter een bak kwark pakken volgens mij

Antwoorden (2)

Ja, 12,9 gram eiwit per 100 gram gekookte ei.
Een gekookte ei heeft een gewicht van 60 gram.

Dus 7,7 gram per gekookte ei.
Het heeft gezondheidswaarde van 7,5.

Toegevoegd na 5 minuten:
Je kunt een (60 gram) hele gekookte ei uit je lichaam verbranden door:
- 67 minuten lang tv kijken;
- 13 minuten lang fietsen op 15 km/u;
- of 16 minuten lang wandelen op 5 km/u.

Toegevoegd na 6 minuten:
Deze tijden zijn berekend met een lichaamsgewicht van 75 kg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cool Ps wat bedoel je met 67 minuten tv kijken dan doe je toch niks
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
en hoeveel gekookte eieren mag je in een hele week eten zonder ongezond te zijn
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
kan het je helpen afvallen niet dat ik dik ben hoor
Ritsuka
9 jaar geleden
Om af te vallen moet je minder eten dan je verbruikt met activiteiten. Eiwitten (en vetten) vullen over het algemeen beter en kunnen je helpen met afvallen, omdat je van nature minder gaat eten.
Maa uiteindelijk komt het grotendeels neer op kcal in versus kcal uit
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka heeft gelijk. Eet voldoende en sport meer dan wat je eet, dan kun je inderdaad afvallen. Met deze link kun je je eigen energieverbruik berekenen:
http://www.voedingswaardetabel.nl/bereken/energieverbruik/
Heel handig om te weten hoeveel minuten/uur je nodig hebt om de voedingsenergie kwijt te raken. Zelfs door tv kijken kun je ook energie kwijtraken, vandaar dat je uiteindelijk moe wordt na lang tv kijken. Maar je raakt wel veel meer tijd kwijt, niet echt efficiënt. Het is gezond om niet meer dan 3 eieren per week te eten wegens cholesterol. Mensen die hart- en vaatziekten hebben kunnen beter geen eieren eten.
Zie de link: http://www.voedingscentrum.nl/nl/service/veelgestelde-vragen/veilig-eten/hoeveel-eieren-mag-ik-per-week-eten-.aspx
Ritsuka
9 jaar geleden
Je lichaam verbruikt altijd energie, puur om in leven te blijven. Alle processen als ademhalen en celvernieuwing kosten energie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
thx voor het reageren
Elke dag een ei eten is niet ongezond.
Maar het meest gezonde is om te variëren met je voeding.
Een ei eten is namelijk niet de enige manier om eiwitten binnen te krijgen.
Je kan bijvoorbeeld voor het sporten ook een schaaltje yoghurt met een stuk fruit of en of noten eten.
Bij de toegevoegde link kan je een aantal producten vinden waar veel eiwitten in zitten.