Is het gezond om als vegetariër proteïneshakes te drinken voor extra eiwitten binnen te krijgen (zonder te sporten)?

Ik ben bijna 4 jaar vegetariër en vleesvervangers ben ik ondertussen beu gegeten. Ik wil wel graag voldoende proteïnen binnenkrijgen. Ik heb een voorkeur voor voedingssupplementen met proteïnen, maar die kan ik nergens vinden. Zou ik dus proteïneshakes kunnen proberen of is dit niet verstandig?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen idee, maar waarom zou dat nodig zijn? Je kunt toch je eiwitten uit heel veel andere dingen halen? Peulvruchten, noten, melk, sojamelk, eieren, tofu, tempeh, seitan, quinoa, etc.?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als Lies 12 had geantwoord in plaats van te reageren had ik haar een plusje gegeven. :-) Maar:
Je moet je (dat kan je allemaal op internet vinden) wel even goed oriënteren want sommige eiwitten, maar ook vitaminen en spore-elementen, krijg je via plantaardig voedsel wat lastiger te pakken dan via dierlijk voedsel.
Een mens is biologisch nou eenmaal een alles-eter, en daar zijn onze voedselbehoeften mee in overeenstemming.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik geef geen antwoord op de vraag, gesp ;-) En ik weet zo goed als niets over proteïneshakes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Soms is een vraag stellen (en je eerste zin was een vraag) hem beantwoorden.
Een vegetariër kan met een beetje extra oplettendheid best gezond eten. Voor veganisten is dat weer een ander verhaal.

Antwoorden (1)

Ik heb mij niet verdiept wat een gewoon niet sportend mens aan grammen proteine moet binnen krijgen.

Ik ga er even vanuit dat jij dit wel weet.

Ikzelf ben aan het afvallen en aan het sporten hierbij gebruik ik een echte shake ( geen dieetshake prut) als lunchvervanging met fruit en na krachttraining een extra shake.

Als je een kwalitatief goed poeder koopt dan komen de proteïnes uit meerder bronnen ik gebruik syntha 6 van BSN.( mijn vriend doet aan bodybuilden en gebruikt dit ook)

1 shake per dag nuttigen kan zeker geen kwaad, in tegenstelling tot koolhydraten wordt het niet opgeslagen als vet en je haalt er gelijk energie uit.

Je kan ook er ook pannenkoekjes mee maken als ontbijt dit doe ik ook, je hebt kant en klaar mixen hiervoor kijk is bij xxl nutrition, bodylab, prozis (ivm aanbiedingen check ik ze alle drie) maar je kan zelf maken.

1 schep syntha 6, 1/2 eetlepel gemalen lijnzaad, half kopje gemalen havervlokken, theelepel bakpoeder, twee eetlepels magere yoghurt, half kopje melk, snufje kaneel en eventueel bevroren bosbessen.
Laat het even staan is het beslag erg dik doe je nog wat melk erdoor, maar het moet een dikke yoghurt zijn, niet zo dun als gewoon pannenkoekbeslag.

Ik bak het op een bakplaat zonder boter en blijft drie dagen goed in de koelkast eenmaal gebakken.

Recept is 1 portie.