Hard water is niet schadelijk voor de gezondheid. Hard water bevat meer calcium en mineralen dan zacht water. In principe is hard water zelfs gezonder dan zacht water. Mensen die zacht water drinken of water dat is onthard kunnen belangrijke mineralen tekort komen.
fremar
10 jaar geleden
Nee, het gaat in principe alleen maar om calcium dat al in grote hoeveelheden in je lichaam voorkomt. Hard water is meer een probleem voor elektrische apparatuur, bij verhitting kan ketelsteen ontstaan. Ook aquariumvissen zijn soms gesteld op zacht water, omdat ze vaak uit oerwoudkreken komen, die van nature niet veel kalk bevatten. Ik denk dat de wens tot behoud van elektrische en andere apparatuur er voor heeft gezorgd dat het water nu standaard wordt onthardt door de waterleidingsbedrijven.