Voor de mensen die geloven dat je na 8 uur 's avonds niks meer mag eten, hoe doe je dit met de zomertijd?

Ga je dan na 7 uur in de avond niks meer eten? (Dan houd je hetzelfde tijdstip aan, want de klok is verschoven)

Of houd je dan 8 uur 's avonds aan? (Wat eigenlijk een uur later is)

Toegevoegd na 41 seconden:
En wat voor effect zou dit dan hebben op je lichaam volgens deze mensen?

Ritsuka
10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gaat toch niet om de tijd. Maar dat je een x uur voor dat je gaat slapen niet meer eet. Dus dat zou je ook in de zomertijd niet meer eten na 8en.
Ritsuka
10 jaar geleden
Ik wil graag de redenering weten van de mensen die dit aanhouden. Zelf volg ik dit niet, maar ik ben benieuwd naar de denkwijze.
Ik eet regelmatig rond half 10 of zo nog wat kwark, omdat ik anders honger krijg in de nacht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eet je die kwark zomers om half negen?
Ritsuka
10 jaar geleden
Goed punt ;)
Poet
10 jaar geleden
Bestaan die mensen echt? Nooit van gehoord.
Poet
10 jaar geleden
Ik ken wel mensen die na 20u niets meer geloven maar dat is wat anders (zou wel een handige combi zijn overigens!)

Antwoorden (1)

Maakt geen verschil: zomertijd/wintertijd, de tijd is dan 20.00 uur.

Antwoord op je toevoeging: voeding dat je na 20.00 uur eet zou niet meer gebruikt worden omdat je slaapt (je verzet geen energie meer) en zou dan dus worden opgeslagen als vet waardoor je in gewicht toeneemt.
Lang geleden was dit een logische gedachtegang, óók onder de deskundigen op het gebied van voeding en hoewel inmiddels allang weerlegt blijkt dit fabeltje een zeer hardnekkige te zijn.
Blijft het wel een feit, dat het niet handig is zware maaltijden te nuttigen vlak voor het slapen gaan, alleen al omdat je dan onrustig slaapt ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Het is inderdaad een fabeltje, wilde gewoon weten hoe mensen er mee om gingen.