Hallo Julyske,

Het verschil tussen Roggebrood of Volkorenbrood is niet erg groot.
Roggebrood bevat wat meer vezels en wat minder koolhydraten.
Maar als je de twee naast elkaar legt zijn de percentage verschillen zeer miniem.
Als je nog iets gezonder brood wilt zou je voor Speltbrood moeten gaan.

Speltbrood heeft de volgende goede eigenschappen:

- Voedingstoffen blijven tijdens het maalproces behouden, dit is niet het geval bij tarwe.
- De gluten in speltbrood heeft een betere samenstelling.
- Goed en snel verteerbaar.
- Zorgt voor een gelijkmatige bloedsuikerspiegel en is dus zeer geschikt voor mensen met diabetes.

Echter is brood niet de gezondste oplossing.
Havermout is toch echt één van de gezondste ontbijt/lunch alternatief geserveerd met soya melk/yoghurt (het liefst zonder suiker).

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.