Gestopt met bijna elke dag Mac Donald te eten, maar val niet af. Hoe kan dit?

Ik at 3 jaar lang elke week 3 keer bij de Mac Donald of Burger king (hele menu). Daarnaast at ik op school nog 3 broodjes. 1 fruit en een koekje (bijv knopper of prins mini start). Toen kwam ik thuis en at ik ook wat mijn moeder had gekookt. Thuis eet ik veel rijst, aardappepls, vlees en groenten.

Nu eet ik sinds 4 maanden nog steeds heel gezond als eerst. Enige verandering is dat ik ben gestopt met elke week 3/4 keer een hele menu bij de Mac of Burger King te eten. Een zo een menu is minimaal 600 kcal. Tevens ben ik gestopt met elke dag 1 liter vruchtensap te drinken (taksi, appelsap, AA drank, cola). Vruchtensap heeft ook veel calorieen. Ik drink alleen water of ranja. Ben ook helemaal gestopt met de koekjes.

Ik eet/drink duidelijk veel minder calolrieen.

Ik ben niet echt op dieet maar ik heb alleen de onnodige ongezonde dingen aan de kant gezet. Maar ik ben in vier maanden maar 1 kilo afgevallen. Hoe kan dit? Moet mijn lichaam er aan wennen ofzo?

Privemailtjes met antwoorden zijn altijd welkom wanneer mijn vraag is gesloten.

Toegevoegd na 11 uur:
Ik eet mijn hele leven al veel aardappels en rijst.
Nu ben ik 1.74 en 65 kilo en 20 jaar
Toen ik 17 jaar was, ging ik nooit naar de Mac of de Burger King en toen woog ik 54 kilo en was 1.72. Ik weet dat ik sowieso heel wat kilos door de puberteit ben aangekomen, maar ik zou toch ook wat kilos van de fastfood aangekomen moeten zijn? En wat is aangekomen moet er toch ook weer af?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
Ritsuka
10 jaar geleden
Wat eet je nu precies op een dag dan? Want misschien eet je wel te weinig
Ritsuka
10 jaar geleden
Dus ontbijt, lunch, avondeten, tussendoortjes, wat eet je mu?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In aardappelen en rijst zitten koolhydraten en dit zijn dikmakers als je er teveel van eet.
Ritsuka
10 jaar geleden
@Maria: alles is een dikmaker als je er te veel van eet, niet alleen koolhydraten. Het gaat om de energiebalans (kcal in versus uit)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat weet ik Ritsuka,ik bedoelde eigenlijk dat die twee erom bekend staan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aan de toevoeging te zien niet viridiflavus,maar die stond er nog niet bij toen wij hier een reactie hadden gegeven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook al heb ik een goed gewicht, ik heb wel het recht om te weten waarom of hoe mijn lichaam werkt. Toch?
Ritsuka
10 jaar geleden
Lovesummer, zou je eens kunnen plaatsen wat je momenteel eet op een dag? Want je hebt het alleen maar over je avondeten, en dat je 'veel' van bepaalde dingen eet.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
1.74 en 65 kilo is toch niet slecht dacht ik zo.

Antwoorden (3)

nee normaal gaat het op het begin het snelst omdat je vocht enz. verliest.
Het is altijd goed om mac. te laten. want het is niet alleen ongezond kwa cal. maar er het is ook gezonder kwa vitamines enz. Verder kan het zijn dat je moeder ongezond kookt. Sommige mensen gooien over zout overheen of super veel bakvet.
Dit is ook ongezond.

Als je wil afvallen raad ik aan om 4 x per week minimaal ff een anderhalf uurtje goed door wandelen. of een sport te zoeken dat je vaak kan doen.

Daarnaast moet je inderdaad veel water drinken en gezond eten. niet teveel brood enz. dit zit ook bomvol koolhydraten.

Beweging is cruciaal bij het afvallen. ikzelf ben in 1 maand ongeveer 15 kg afgevallen. Ondanks dat ik energy drink door dronk en af en toe chips at enz.

Ik sporte ontzettend veel (kickboxen / krachttraining) a 2 en half uur per dag minimaal. En dat 6 x per week. en als je dan groenten eet savonds en regelmaat houdt. En een 6 x per dag eet. dan val je vanzelf af.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Anderhalf uur 4x in de week? Dat is wel erg lang hoor.
Misschien val je niet af maar kom je minder snel aan. Het punt is dat als je iedere dag boven een bepaalde hoeveelheid calorieeën komt je gewoon aankomt. Je geeft aan dat je VEEL rijst, aardappels, vlees en groente eet namelijk en als ik lees VEEL dan ga ik er van uit dat de porties redelijk groot zijn. Het is dus van belang dat je naast het "laten" van MacDonalds (chapeau trouwens want dat is verslavend!) ook je porties thuis vermindert. Daarnaast is goede beweging ook noodzakelijk. Dat hoeft niet perse sporten te zijn maar kan ook bestaan uit wat meer fietsen, meer lopen etc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je niet afvalt betekent dat simpelweg dat je meer calorieën tot je neemt dan dat je verbrandt. Je begint pas met afvallen op het moment dat je meer verbrandt dan wat je binnenkrijgt. Dus je kan nu wel minder calorieën binnenkrijgen, maar het is nog steeds te veel om af te vallen. Bovendien zorgen veel aardappelen, vlees en rijst ervoor dat je echt geen gewicht verliest. Probeer vlees, aardappelen en witte rijst te verminderen of helemaal te schrappen. Vervang dit door vis en volkorenrijst met veel groenten en fruit. Let op je porties. Eet vaker per dag zodat je minder grote porties eet en drink lekker veel water. Om echt af te vallen moet je toch echt vier keer per week minimaal een half uurtje intensief bewegen. Succes ermee.