Bestaan er kruiden of planten die pijnstillend werken?

Zijn er kruiden of planten (of eventueel niet chemisch bewerkte natuurlijke middelen) waarvan ze bekend zijn om hun pijnstillende werking en die men makkelijk kunnen verkrijgen/kopen?

Ik ben op zoek naar hulpmiddelen voor mijn rugpijn die mij verder zouden steunen/helpen/bijdragen naast de pijnstillers die ik nu neem die ik van de artsen heb gekregen, ik zal enorm dankbaar zijn voor degenen die mij verder zouden kunnen helpen...

Dank bij voorbaat

Weet jij het antwoord?

/2500

Marijuana kan in sommige gevallen uitkomst bieden. En is Nederland goed verkrijgbaar. Informeer wel even of dit goed werkt bij eventueel ander medicijn gebruik. http://nl.wikipedia.org/wiki/Medicinale_cannabis

Kauwen op Wilgenbast is een beproefd middel. Hier zit acetylsalicylzuur in, wat tegenwoordig chemisch wordt gemaakt en wij kennen onder de naam Aspirine. Als voordeel heeft wilgenbast dat hier ook een maagbeschermend bestanddeel in zit. Echter ik zou wel even navragen of je dit mag gebruiken in combinatie met de pijnstillers die je al hebt.

Moerasspirea is een veel voorkomende plant op ons platteland. Men gebruikt de bloeitop van deze prachtige plant. Het bevat veel salicylaten, hoofdzakelijk het salicine als salicylaldehyde. Het is dit aldehyde dat in de essentiële olie van de bloemen zorgt voor de "amandelgeur". Deze inhoudsstoffen zijn al eeuwen gekend als prima pijnstillers! In het begin van de 19de eeuw werd uit deze plant voor het eerst salicylzuur geïsoleerd, wat aan de basis lag van de ontwikkeling van aspirine. Moerasspirea werkt echter niet irriterend op de maag en wordt goed verdragen. Moerasspirea heeft goede pijnstillende en ontstekingswerende kwaliteiten, met een voorkeur voor zenuwpijnen, in het bijzonder hoofdpijn. Maar deze werking is eveneens zeer efficiënt bij spier- en gewrichtspijn zoals reuma, artritis en jicht. In de literatuur wordt moerasspirea ook bij blaas- en nieraandoeningen beschreven als antimicrobiële en wondhelende plant. Niet voor niets heeft men de naam Aspirine ontleend aan deze plant. PS.dit wordt hier mooi beschreven,bijna te mooi,want eigen ervaring leert dat dit in de werkelijkheid bij mij niets geholpen heeft....

Bronnen:
http://www.geneeskrachtigeplanten.be/hoofd...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100