In wat voor'n eten zit veel proteïne, voor na het sporten

Ik doe nu een tijdje aan fitness en ik wil wat meer proteïne binnen krijgen zodat mijn spieren zich beter herstellen, maar hoe krijg ik dat het best, snelst en gemakkelijkst binnen?

Ik wil het liefst geen shakes maar als je een goede weet is het altijd welkom

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Magere kwark, meger melk, karnemelk, yoghurt,vis,kipfilet,rood vlees zoals biefstuk, enz. Let er wel op dat je magere producten neemt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Magere melk moet het zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer eens Chia-zaden. Ik ben zelf nogal nuchter ingesteld, maar ik voel dat Chia-zaad wel wat helpt bij de training. Je gooit een schepje van die zaden in je water en laat dat even een beetje oplossen. Dan worden ze een beetje week en gel-achtig. Het is in ieder geval niet vies of storend aanwezig. Het kost ook niet zoveel: http://www.detuinen.nl/chia-zaad.html#tabs
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste zijn dierlijke eiwitten en het allerbeste is wei-eiwit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat zijn wei-eiwitten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wie-eiwitten zijn eiwitten geproduceerd uit wei, deze worden bijna volledig opgenomen door je spieren, helaas voor jou is dit alleen te krijgen in poedervorm voor milkshakes. Vroeger toen ik nog dagelijks trainde kocht ik maandelijks een grote zak bij de sportwinkel en maakte dan iedere dag na de training een shake (dan wordt de eiwitten het snelst opgenomen). Maar koolhydraten zijn ook belangrijk als je massa wilt opbouwen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mag ik vragen hoe oud je bent en op welke leeftijd je begon?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben nu 44 en ben ongeveer met mijn 15de begonnen met trainen en ben ongeveer 12 jaar geleden ,dus toen ik 32 was helemaal gestopt.
Ritsuka
11 jaar geleden
http://www.fitnesstreats.com/2012/04/what-does-20-grams-of-protein-look-like/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is een goeie link van Ritsuka. Camil hoe oud ben jij eigenlijk en hoevaak train je? Ben je stevig gebouwd of mager? Wat is je gewicht ?Weet jij je vetpercentage ook?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben 15 jaar oud, ga meestal 2 keer naar de sportschool en ben op zich wel breed maar ook klein. En ik weet niet wat mijn vet percentage is, het zal niet zo hoor liggen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je 15 jaar bent en je eet goed dan haal je de meeste eiwitten denk ik al uit je maaltijden. Je kunt tussen de maaltijden wel wat extra eten zoals een bekertje yoghurt of een keer een visje. Maar als je 2 keer per week traint kun je beter niet teveel eiwitten nemen want dat is slecht voor je nieren en je kunt er van die dikke puisten van krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je trouwens wel is creatine gebruikt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee en dat wil ik liever ook niet, hoezo?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruikte dat vroeger wel is en dat was het enige van alle supplementen wat ECHT hielp.Het is een natuurlijk supplement, niks gevaarlijks ofzo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar we wijken nu af van je vraag. Succes met trainen...ik ga tv kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn broer gebruikt ook Creatine,dat helpt goed hoor.
Waarom zou je het niet willen gebruiken?
Het is legaal,ook bij veel sportscholen te koop,het is geen doping ofzo.
Echt aan te raden om erbij te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beter geen magere maar volle kwark, yoghurt enzovoorts nemen,
het dierlijk vet zorgt dat je hormonen en vooral je testosteron op een goed niveau blijven.
http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-voeding/16549-weinig-vet-in-de-voeding.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oo, nou ik hoorde in iedergeval altijd dat er veel aparte dingen zijn aan creatine.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn slechtere dingen dan een creatine kuurtje, maar langdurig gebruik kan nogal ongezond zijn.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
hmm lekker meelwormen! Een berg proteïne, schijnt naar nootjes te smaken...

Antwoorden (1)

Magere kwark, magere melk, karnemelk, yoghurt,vis,kipfilet,rood vlees zoals biefstuk, enz. Let er wel op dat je magere producten neemt. Op het product staat de hoeveelheid eiwit vaak wel op.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik was er vergeten bij te zetten dat als je gespierd wilt worden, je dagelijks 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht moet nemen.