Is water drinken s nachts slecht?

Ik drink per nacht een half flesje water (ongeveer 30 cl) is dit slecht?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.5K

Antwoorden (4)

Waarom zou dat slecht kunnen zijn? Het is alleen maar goed voor je. Gesteld dat je het hebt over gewoon puur water. Een gemiddeld mens ligt 's nachts best te zweten, dus daar mag wel wat vocht bij hoor.
Amadea
11 jaar geleden
Nee hoor, dat kan geen enkel kwaad. Hooguit loop je het risico dat je 's morgens wat eerder op moet, omdat je blaas vol zit. Maar dat kan ook wel weer handig zijn, als je e neiging hebt door je wekker heen te slapen.
Lekker blijven doen.

Het is overigens meer een gewoonte dan een echte behoefte, hoor. Ik heb mijn hele leven niet kunnen slapen zonder groot glas water naast mijn bed, tot dat op een gegeven moment toen ik een vaste relatie had er niet meer van kwam, ik het een paar nachten gemist heb, en nu doe ik alweer ruim 20 jaar zonder. Een lichamelijke behoefte was het dus beslist niet. Ik vond het gewoon lekker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het kan geen kwaad het betekend dat je droog bent en je water moet drinken om niet uit de drogen dus ik denk wel dat het goed is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je geen nachtdienst draait, en ik er bij je vraag van uit mag gaan dat je de nacht gebruikt om te slapen...: De nacht is bedoeld om te slapen, niet om te drinken...

Als je s`nachts een keer wakker wordt, en dorst hebt, is water het allerbeste om te drinken. Drink het dan niet te koud!

Aangezien je aangeeft dat je elke nacht water drinkt, nog steeds er van uitgaande dat je s`nachts wilt slapen, denk ik dat het water niet slecht is, maar je nachtrust niet goed of verkeerd is.

Drink niet te veel in de uren voor het slapen gaan, en zorg voor voldoende warmte in bed, alsmede een donkere slaapkamer. Dan kun je s`nachts lekker doorslapen in plaats van water te drinken.