Is het gezond om elke ochtend te beginnen met het drinken van lauw water met het sap van een halve citroen?

Is het waar dat elke ochtend een glas water met een uitgeperste halve citroen gezond is? En zo ja voor wat precies? Ook heb ik gelezen dat als je er een theelepeltje olijfolie bij doet, dat het de werking van de lever zou stimuleren. Zijn er mensen die hier wat meer vanaf weten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (3)

Het is heel gezond om met een glas water te beginnen. Ten eerste hersteld het je vocht balans, omdat je s' machte vocht verliest.
Ten tweede geeft het een fris en minder duf waarna je misschien minder moeite hebt om uit bed te komen.
Sommige mensen gebruiken de citroen er in als een methode om af te vallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan moet je er wel bijzetten dat je daar niet in gelooft en omdat suus dat niet doet zit ze alsnog fout.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Citroen stopt het hongergevoel waardoor je minder eet. dus indirect van je af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik dronk elke dag water met citroensap omdat ik had gehoord dat het helpt bij afvallen.
Ik drink nog steeds elke dag water met citroen ook omdat het een gewoonte is geworden.
Ik heb het eigenlijk overgenomen van m'n moeder die doet het ook(als ze weer eens aan een dieet begint)
Citroenen zijn heel gezond, echter zijn ze zo zuur dat het niet aan te raden is om ze zo te eten. Om toch wat van de goede citroeneigenschappen binnen te krijgen, is het aan te raden om s`morgens wat uitgeperst citroensap in een glas water te deponeren, en dat op te drinken.

Sommige mensen doen dat met het doel om af te slanken, maar over het feit of dat echt werkt, zijn de meningen sterk verdeeld. Ik zou er geen wonderen van verwachten.

Wel is het citroensap zeer goed voor de spijsvertering, en helpt het bij het ontgiften van je lichaam.

Persoonlijk gebruik ik de olijfolie liever s`avonds om mijn groente in te roerbakken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Water met citroensap helpt de zuurgraad van je lichaam neutraal te krijgen/ houden, ook zorgt het voor het ontgiften en gezond houden van de urinewegen.
Een beetje olijfolie, activeert de lever/ gal, zodat beter en vollediger het voedsel zal verteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/gezondheid/voeding/citroensap-degelijk-schimmeldodend-antibacterieel-antiviraal.373226
Ritsuka
11 jaar geleden
Je maagzuur is veel zuurder en neutraliseert dat beetje sap zo. Hoe gaat het dan effect hebben?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is een citroen zo gezond?
Een opsomming om vrolijk van te worden… Citroenen bevatten vitamine C, citroenzuur, flavonoïden, B-vitamines, kalk, koper, ijzer, magnesium, fosfor, kalium en vezels. Om te beginnen: kalium is goed voor je hart.

Citroenen als super detoxer

Vers citroensap in een groot glas water, iedere ochtend?
Misschien even slikken, maar het veegt de boel van binnen geweldig schoon, dankzij de vitamine C en flavonoïden. Darmen, nieren, lever en gal varen er wel bij. Deze stoffen ontgiften de lever, neutraliseren urinezuur, lossen klompjes kalk op en ook gal- en nierstenen. Verder verlagen ze de bloeddruk, versterken de bloedvaten en gaan bloedingen tegen. Citroensap stimuleert de darmen en een regelmatige stoelgang. Het is zeer desinfecterend! Het doodt wormen in de ingewanden en verwekkers van griep en verkoudheid.
Citroen bevat ook rutine, dat heilzaam werkt bij oogkwalen, zoals aandoeningen van het netvlies door suikerziekte.

Citroen neutraliseert en geeft balans
Wij gedijen het beste bij een balans tussen zuren en basische voedingsstoffen. Op het vele zuurvormende voedsel dat we eten, zoals granen, vlees en kaas, werkt citroen balancerend. Citroenen smaken zuur, maar reageren zeer basisch. Weinig voedsel maakt zo veel basen aan!

Energiebommen
Verder zijn citroenen energiebommen, volgens onderzoeker Carey Reams (1903-1985). De citroen is volgens hem het enige anionische voedsel. Dit betekent dat de elektronen ervan negatief geladen zijn. Alle andere voedingsmiddelen zijn positief geladen. De energie in je lichaamscellen, zegt Reams, wordt opgewekt door de spanning tussen positieve en negatieve ionen. Citroenen houden dus je lichaamsenergie ‘op spanning’. ja wie houdt wie nu voor de gek?
Ritsuka
11 jaar geleden
Ik zeg niks over voor de gek houden, het bevat zeker gezonde stogfen, maar ik had het alleen over die zuurbalans. Mooie uitleg staat hier: http://m.goeievraag.nl/vraag/373226
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja die heb ik gelezen, maar dat is juist wat ik bedoel, er zijn zoveel verschillende meningen, wat moet je als leek nu geloven?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lees nou eens mijn gegeven link en een beetje logisch nadenken helpt ook wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jij gelooft werkelijk dat netvliesaandoeningen door suikerziekte even aangepakt kan worden door een stofje in citroen? Vertel dat even aan al die mensen die dat hebben. Zo ook al die andere dingen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zeg niet dat ik het niet of wel geloof, het was als voorbeeld, hoe misleidend al deze informatie kan zijn.
Wat is nu de waarheid?
En zo gaat het met veel dingen op internet.
Zeker als je de alternatieve kant op gaat.
Het kan nooit wit en zwart tegelijk zijn !
Op grote schaal wordt de consument voor de gek gehouden.
Zelfs door de overheid!