Is het goed om alleen ontbijt en avondeten te eten?

Sinds kort heb ik besloten wat gezonder te eten sinds ik mezelf nogal wat dikker vind worden. Ik eet nu 's ochtends 2 crackers met kaas en komkommer en 'savonds gewoon een normale maaltijd. Ook ben ik iedere avond gaan hardlopen. Is dit wel goed? Moet ik meer eten of juist niet?

Toegevoegd na 1 minuut:
Tussendoor eet ik dus niks. Alleen heel soms een boterham in de middag.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.3K
Ritsuka
11 jaar geleden
Wat is je lengte en grwicht als ik mag vragen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gezonde en gevarieerde voeding, verspreid over de dag, is je lichaam geven wat het nodig heeft, zodat er geen tekorten ontstaan.
En als je niet op het voor jou natuurlijk gezonde gewicht bent door ongezond omgaan met voeding (heb ik het dus niet over bepaalde ziektes danwel medicijnen waar je van aankomt), dan zal je geleidelijk aan afvallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb geen anorexia ofzo ;) Ik heb een moeilijke periode gehad en ben, wat natuurlijk heel dom was, gaan emotie-eten. Volgens mijn BMI heb ik ook overgewicht.

Het beste antwoord

Nee, fit is niet gezond, er zit veel te veel tijd tussen de maaltijden.
Siwieso is 2 crackers met kaas en komkommer totaal geen voedzaam ontbijt.
Hardloprn is wel goed, maar met dit weinige eten ga je eerder spieren afbreken en juist vet vasthouden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik zou eerder sls ontbijt havermoutpap nemen, of yoghurt met muesli (zonder toegevoegde suiker) en verse fruit en/of nootjes.
Dan heb je een volwaardig ontbijt met koolhydraten en eiwitten.

Toegevoegd na 4 minuten:
Dan als 10 uurtje een stuk fruit, gekookt ei of handjevol ongezouten nootjes.
Lunch een lekkere salade, met bijvoorbeeld kip of tonijn, tomaatjes, etc.
Rond 15 uur weer tussendoortje.
En dan avondeten.

Toegevoegd na 7 minuten:
Met maaltijden overslaan is de kans groot dat je ineens een vreetbui krijgt en gaat snaaien.

Afvallen is niet uithongeren, afvallen is je lichasm voeden met de juiste volwaardige voedingsstoffen.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
jodyenboyke
11 jaar geleden
+

Andere antwoorden (4)

NEEE!!! Dit is juis hééél ongezond. Je krijgt zowel te weinig calorieen als voedingsstoffen binnen.
Juist váker eten op een dag is goed. Bijvoorbeeld 5 eetmomenten, en dan mag je best op je calorieen en vettinname letten.
Bijkomende vraag is: bén je wel te dik? Op deze site komen nogal wat afvalvragen binnen van mensen met een bmi (ver) onder de gezonde norm.
Afvallen is best mogelijk, maar bedenk dat het geleidelijk moet gaan. Een halve tot een hele kilo per week levert in een paar maanden een huge resultaat op!

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Ook goed advies
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies. Als je jezelf overdag helemaal uithongert, ga je juist overdreven veel avondeten. En dan heb je weer een niet weg te werken buffer aan energie (kcal en what not) die je die avond nooit meer opmaakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Dit is absoluut veel te weinig eten op een dag. Zo krijg je niet de juiste en niet voldoende voedingsstoffen binnen.

Afvallen en op gewicht blijven heeft altijd te maken met de combinatie eten en bewegen.

Voordat je zelf aan gaat modderen (want eerlijk is eerlijk, dat ben je nu aan het doen), raad ik je aan om toch echt een diëtiste te raadplegen. Waarom zou die stap te groot zijn? En daarnaast minimaal 2 maal in de week te sporten. Hardlopen is prima, zorg wel dat je dat fatsoenlijk opbouwt, anders kun je last van je knieen krijgen.

Begin alsjeblieft niet met dingen als shakes en repen. Je voedingspatroon aanpassen ZONDER HONGER TE HEBBEN is vaak makkelijker dan je denkt. Je moet alleen weten waar je op moet letten.

Om af te vallen hoef je echt niet te leven op sla en wortels en honger te lijden. Dat hou je niet een heel leven vol. Een aangepast (lees: verantwoord) voedingspatroon kun je WEL een heel leven volhouden.

Toegevoegd na 2 minuten:
En inderdaad: geef het de tijd. Verwacht niet dat je 5 kg af kunt vallen in 1 week. Die kilo's zijn er meestal des te sneller weer aan. Rustig afvallen is voor je lichaam gezonder en ook voor je huid (geen overtollig vel). En bovendien blijven ze dan meestal ook er af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jouw toevoeging klopt (voor mij tenminste) als een bus. Al zó vaak te snel een kilo of 4/5 er af gedieet (?), en ze waren er zo weer bij. Nu 6 kilo in ongeveer een half jaar gedaan, en ik hoef bijna geen moeite te doen om op gewicht te blijven. En dat alleen door het aanpassen van mijn eetpatroon (zoet broodbeleg, snoep, koekjes geschrapt, meer fruit, minder emotie-eten)
Een gezond ontbijt in de morgen start je stofwisseling, voor de rest van de dag. ( heel belangrijk! )
Maar eet je te weinig, dan gaat je lichaam over tot het opslaan van vet, een soort alarm situatie dus.
Je bloedsuikerspiegel wordt te laag.
Je kan je naar gaan voelen enz.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als jij jezelf wat dikker vind worden, zou ik een 'normaal' eetpatroon aanhouden zoals er in eerdere reacties geplaatst staan. Ik heb zelf 3 eetmomenten op een dag: ontbijt, lunch en avondeten. Hardlopen is natuurlijk wel goed om te doen, of een andere sport. Zorg er ook voor dat je genoeg water drinkt. Het is heel erg ongezond om jezelf uit te hongeren, dan verlang je alleen maar meer naar eten!