Zure zuivelproducten zijn beter voor de darmflora. Heeft men last van diarree dan kan men beter geen zuivel eten. Het is niet per se zo dat kwark en yoghurt en karnemelk diarree helpen voorkomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn aanwijzingen dat probiotica kunnen helpen bij verstopping en bij sommige vormen van diarree. Maar de melkzuurbacteriën die in gewone yoghurt en kwark zitten overleven het maagzuur niet en behoren daarom niet tot de probiotica. Je moet dus speciale kwark en yoghurt kopen om eventueel effect ervan te kunnen ondervinden.

Er is verder nergens informatie te vinden om te kunnen bewijzen dat de veronderstelling dat kwark helpt om buikloop te voorkomen juist zou zijn.
Amadea
11 jaar geleden
Castle
11 jaar geleden
Ik ben op de open dag geweest van de Erasmus Universiteit afdeling immunologie en daar zeiden de professors dat probiotica onzin is. Het is een verkooptrucje om hele goedkope yoghurt e.d. duur te verkopen. Je kan beter elke dag een lepel Yoghurt nemen dan een flesje Yacult.
sommige voedingsmiddelen zijn natuurlijke probiotica; ze geven de darmflora een boost.
als je langere tijd diarree hebt, kan dat je darmen aantasten.
natuurlijke probiotica helpen je darmen dan zich weer te herstellen.
ook preventief kan het geen kwaad je darmflora goed te houden; een goede darmflora is een goede weerstand.