Wat is het gezondste frisdrank?

Wat is nou het gezondste of minst schadelijke frisdrank? Ik krijg vaak te horen dat ik niet zoveel cola moet drinken maar wat zijn goede alternatieven (behalve kraantwater/spa blauw) dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
18.2K

Antwoorden (10)

Canada Dry is mijn steeds aanbevolen door verschillende mensen, het bevat zeer weinig suiker maar ook Ice Tea als u dat lekker vindt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij zit in IceTea ook vreselijk veel suiker... Dus of het daar 'gezonder' van wordt??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoel de light versie van Ice Tea.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
canada dry is toch van 40 jaar geleden of vergis ik me?ik zie dat niet in de winkel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In lightdranken zit vaak aspertaam. Dit is echt ongelovelijk ongezond!
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ice Tea schijnt ook funest voor je tanden te zijn, erger dan Cola (vanwege zuren, niet door de suiker). En laten we over light maar helemaal niet beginnen, de mensen die dat drinken, zijn sowieso 10 jaar eerder dood. Met al dat vergif dat erin zit, kun je beter gaan roken.
- Crystel clear
(prik variant waar ik over spreek)
Bevat geen arspataam
Maar wel laag in calorieeen.

- Appelsientje sprankelfruit stevia
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zijn jullie er toch mooi ingetuind! Heeft vast te maken met die mooie reclame van ze!:P Maar nee, crystal clear is geen gezond alternatief, er zitten onnatuurlijke zoetstoffen in die je leptine hormonen behoorlijk in de war kunnen schoppen. Aspartaam is in de ban, verzinnen we toch gewoon nieuwe en andere varianten....:p Een keertje zo'n drankje kan geen kwaad maar zeker niet dagelijks gebruiken hoor. TIP: koop fruit zoals bessen of aardbeien ( liefst natuurlijk biologisch ) en snij deze in blokjes en doe ze in een kan heerlijk bron water. Smaakt zeker fris zo'n drankje!!!!!!!!!!! http://www.wetapwater.com/2011/03/kristalheldere-onzinmarketing/
Spa & Fruit zit de minste rommel in
probeer er een aantal en vind je favoriete smaak
11 jaar geleden
Rivella schijnt ook niet slecht te zijn!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ha, die Anoniemand;

Spa rood (of een ander merk huppelwater) is nog niet genoemd. Desnoods met een scheut limonadesiroop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De gezondste drank is Spa of een ander water. Maar als je dit maar 'waterachtig' vindt, is alcoholvrij bier een zeer gezonde frisdrank. Het is een natuurlijk product met veel gunstige stoffen en vitamines.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tao! Heel lekker (vind ik persoonlijk), met vitamines en weinig kcal. Er bestaan een viertal verschillende smaakjes. Elk smaakje heeft een andere claim (energy, vitality, hydratation, serenity). De frisdrankjes zouden plantenextracten gebruiken om hun claim waar te maken. Vitality bevat bvb groene thee en ginko. Energy bevat cafeïne uit groene koffiebonen, kombucha en guarana. Hydratation bevat zwarte bessen, ginseng en acerola. Serenity bevat gember en kardemom.
Alle drankjes bevatten ook verschillende vitamines.
De drankjes zijn uiteraard niet zo calorie-arm als water. Ze bevatten ongeveer 30kcal, dus per blikje ongeveer 100kcal. De Tao Energy is de calorie-armste met 15kcal.

Maar denk eraan: geen enkel drankje is zo gezond als water! Zelfs vers geperst fruitsap of smoothies bevatten suikers. Probeer dus toch zoveel mogelijk water te drinken. Je kunt kiezen voor spuitwater met wat citroen. Als je toch iets zoets wil, neem dan iets dat behalve suiker en kcal ook nog iets bijdraagt aan je voeding, zoals fruitsap, tao of kombucha (stond al bij een antwoord dus hier ga ik verder niet op in)

Zelf maak ik vaak ice tea. Meestal gebruik ik Lady Grey (zwarte thee met oranjebloesem, een beetje de "sinaasappel"variant van Earl Grey, die bergamot bevat wat voor een citroenachtige smaak zorgt. Daar pers ik een halve citroen en een halve sinaasappel in. De sinaasappel maakt het voor mij al goed genoeg, maar als je het liever wat zoeter hebt, kun je als je thee lauw is nog wat honing bijdoen. Honing nooit toevoegen als je thee nog heet is, dan verdwijnen de goede eigenschappen.

Veel succes en een gezonde levensstijl toegewenst :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In veel frisdranken zitten ongezonde stoffen en suiker.
Groene ijsthee bevat niet veel suiker of caloriën. Je kun hem ook zelf maken met honing en citroensap, dan weet je zeker wat erin zit! er zit alleen geen prik op groene ijsthee.

Je kunt ook een suikervrije ranja aanlengen met spa rood. spa rood is ook laag in caloriën en suikers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kan van die priklimonade-apparaten kopen, waarmee je zelf koolzuur toevoegt aan je drank. (op de rommelmarkt zie je ze veel,voor een lage prijs)

te gebruiken met water, water met siroop, etc. dan kan je zelf bepalen hoe zoet je hem wilt, en hoeveel prik je toevoegt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eén of twee glaasjes cola light is zo slecht nog niet. Thee is heel gezond. Smoothies zijn erg lekker en gezond. Met ranja bepaal je zelf hoeveel suiker je in je glas doet.