Is er een soort suiker die langzaam gelijdelijk in het bloed word opgenomen ?

Volgens deze site http://www.yakult.com.au/resources/p...pop_faqs03.htm
zou er zo'n soort suiker in yakult zitten.
Bestaat er zo'n suiker, en zo ja, hoe heet die.
Want dat staat er niet bij, wat ik erg vreemd vind.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Als er in Yakult glucose-fructosestroop zit dan kun je niet spreken van een langzaam geleidelijk in het bloed opgenomen koolhydraat.

Glucose fructose stroop is een fructose die eerst in je lever moet worden omgezet in glucose, je lever kan maar een beperkt deel omzetten, de rest wordt opgeslagen in vet. Ook remt glucose fructose stroop je leptine en anderen reward hormonen in je hersenen. Met als gevolg je verzadigingsgevoel keer op keer wordt uitgebreid, dit is één van de oorzaken dat er zoveel overgewicht is in de wereld. Bijgevoegd een link met extra uitleg.

De beste koolhydraten haal je uit fruit en groente en de langzame koolhydraten, dus voedsel dat glucose bevat met vezels.

Hoe natuurlijker het product hoe beter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je misschien een bron van je tekst ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, maar wel de auteur, Dr. Lustig http://www.youtube.com/watch?v=dBnniua6-oM
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt.

Andere antwoorden (1)

De suikers in brood, aardappelen, rijst en pasta - te weten: zetmelen - worden langzaam opgenomen. Dat zijn namelijk koolhydraten, en die worden in het lichaam omgezet in glucose. Daarom worden dat langzame suikers genoemd.

In Yakult zit: Water, magere melk, glucose-fructosestroop, suiker, maltodextrine, aroma en Lactobacillus casei Shirota bacteriën.

Maltodextrine is zetmeel (van maïs), dus dat zal de 'suiker' zijn die ze bedoelen.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb eindelijk het lijstje gevonden van ingredienten, waar ook bij staat hoeveel precies van elk ingredient. Voedingwaarden per flesje (van 65 ml) zijn: Yakult
Energie 182, 0 kJ/42,9
Koolhydraten 9,6 gr
- suikers 9,2 gr
polyolen 0 gr
eiwit 0,9 gr
vet 0,1
voedingsvezel 0 gr yakult light. Energie 114,2 kJ/27,3
koolhydraten 6,6 gr
-suikers 3,6
polyolen 1,9
eiwit 0,9
vet 0,1
voedingsvezel 1,2 gr Er zit dus ook een heleboel gewone suiker in, en ze zeggen dat suikerpatienten dit gewoon mogen hebben.
glucose-fructosestroop is ook suiker, en dan de gewone suiker. Ik kan alleen geen lijstje vinden met de precieze hoeveelheden, van de ingredienten die jij noemt, bv de Maltodextrine.
Zetmeel is een koolhydraat dus die zal dan hier wel bij de koolhydraten staan denk ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea, je eerste alinea klopt helemaal.
Ter aanvulling / correctie op je laatste alinea: suiker is suiker en maltodextrine is wat anders. Alle ingrediënten moeten worden genoemd; dat sommige ingrediënten in omgezette vorm een suiker zijn staat daar los van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij/zij heeft het woord suiker ook tussen haakjes staan.
Daarmee zegt hij/zij, dat dat waarschijnlijk de "suiker" is waar ik naar vraag.
maltodextrine is inderdaad die "suiker" die langzaam word opgenomen in het bloed. Maar dat neemt niet weg dat er ook nog 9,2 gram geraffineerde suiker in zit, en suikerpatienten zouden dat gewoon mogen drinken :-o En er zijn meerder soorten polyolen, polyolen is gewoon een verzamelnaam, voor allerlij zoetstoffen, er staat niet bij welke er hier in zit ? Dit zijn alle soorten polyolen. •Erythritol (E968)
•Isomalt (E953)
•Lactitol (E966)
•Maltitol (E965)
•Mannitol (E421)
•Sorbitol (E420)
•Xylitol (E967) Als alle ingredienten moeten worden genoemd, dan zou dit er ook bij moeten staan.
Maar ik weet dat dat meestal ook niet het geval is, want als ze dat doen, kan iedereen het namaken. Zo zetten ze vaak bv, kruiden en specerijen er op, ja welke, tijm, dille, bieslook, wat ?