Ik drink tegenwoordig twee keer per dag Nutricia Nutridrink. Kan dag kwaad?

Het is zo'n drankje dat je in het ziekenhuis krijgt na een operatie of als je erg ziek bent. Het is volgens mij gewoon voedingssupplement. Maar we kregen een aantal dozen en ik vindt de chocolade smaak wel lekker dus drink ik het twee keer per dag. Ik vroeg me alleen af of er wel gezond is.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
31.5K

Het beste antwoord

Als je ondervoed bent, kan het een prima middel zijn om calorieën en voedingsstoffen aan te vullen. Bedenk wel dat één flesje 300 kcal bevat, en dat 5-6 flesjes (voor de energie- en eiwitverrijkte varianten) gelijkstaan aan een volledige vervangende voeding. Als je dus een gezond gewicht hebt, moet je uitkijken dat je niet teveel aankomt. Het wordt aangeraden deze medische voeding alleen te gebruiken onder begeleiding van een diëtist. Als je geen ondergewicht hebt of ondervoed bent, kun je waarschijnlijk beter gewone chocolademelk drinken, want het is de bedoeling dat je aan gaat komen als je twee van die flesjes per dag gebruikt. En als je ernaast gewoon normaal eet, zal dat ook gebeuren. Ongezond is het niet, maar dergelijke caloriebommen moet je natuurlijk alleen nemen als je het extra gewicht goed kunt gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (3)

Ja hoor dat is prima zolang jij het verdraagt.

Indien er limieten op stonden dan stond het vast wel op de verpakking.

Geniet er gewoon van... Santé ;-)

Liefs en fijne avond nog!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Denk zelf dat je er wel rekening mee moet houden dat de voedingswaarde heel erg hoog ligt in dit drankje, dus als je aan begint te komen weet je hoe het komt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dit kan geen kwaad, je komt hooguit een klein beetje aan