Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Er blijft iets hangen in mijn keel. Hoe kan ik dit oplossen?

Ik heb deze avond biefstuk gegeten, en het lijkt net op het vast zit in mijn keel. Ik heb al geprobeerd om water te drinken, maar dat spuugde ik later weer uit.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
132.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Probeer met brood, het beste is Met brood van paar dagen oud.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer een appeltje te eten.. vaak glijd het "hangende" deel mee naar beneden. Drink erna nog een glas water.. hopelijk heb je dan geen last meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer een een groot stuk droog brood naar binnen te slikken,misschien dat het gevoel dan weg is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En als dat allemaal niet helpt: ontbijtkoek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door een tijdje af te wachten en dan gaat het vanzelf weg.

In vrijwel alle gevallen heb je alleen het gevoel dat er iets zit. Bij het slikken is er met kracht iets tegen je slokdarm gedrukt en die plek blijf je een tijdje voelen.

Ik heb dat wel eens met een te grote pil, ik weet zeker dat hij doorgeslikt is maar ik voel hem nog een uur zitten, heel hoog, zo net achter/onder je adamsappel zeg maar, heel naar ook.

Ik denk echt dat er niks zit maar dat je die plek gewoon nog voelt waar wel een vrij heftige botsing is geweest.

Dus niks extra's doen, hooguit koud water drinken om de plek wat te verdoven.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja idd... Het gevoel zit vaak tussen de oren...
De kans dat iets echt blijft haken is klein.
Spuugde je het water uit doormiddel van overgeven ?
Als al het bovenstaande niet helpt en je blijft spugen zal ik wel even de huisartsenpost bellen en vragen wat hun ervan vinden. Zag het namelijk bij een man ook laatst op tv en bleek dat er nog een stukje kip zat .
Wat wel allemaal goed afliep hoor tis alleen niet zo fijn om iets in je keel te hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding