mag je meer dan twee bananen per dag eten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van wie zou dat niet mogen dan?

Antwoorden (8)

tuurlijk het is fruit en fruit is gezond en het maakt niet uit hoeveel je er eet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geef geen echte min, maar je antwoord is wel minwaardig.
-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geef wel een min. bananen zorgen voor verstopping als je er te veel van neemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een + voor "fruit is gezond"
voor het andere gedeelte heb je genoeg minnen gekregen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
bananen kunnen heel schadelijk zijn voor je gezondheid
Ja hoor, al eet je er 30 per dag, je krijgt er geen bekeuring voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit antwoord zou ik gegeven kunnen hebben.
Plus dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg ervoor dat de bananen netjes betaald zijn en dan mag je ze allemaal opeten. Anders krijg je alsnog een bekeuring.
Ik zie niet in waarom dat niet zou mogen. Het is goede bijvoeding. Ik zie mijn schoonzoon altijd vertrekken met twee of drie bananen als hij zijn dagelijks rondje van 100 km op de fiets start.
Bij sommige mensen werkt het stoppend, bij anderen laxerend.
Als je aan het lijnen bent zou ik er niet te veel nemen. Maar verder......gewoon, net als de aapjes!;)
12 jaar geleden
Ja dat kan... Maar het is beter om te variëren met fruit!
Dit is beter voor je stoelgang en zo weet je zeker dat je alle vitamines binnenkrijgt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het mag natuurlijk wel. banaan is alleen het enige fruit waar je dik van kunt worden. in banaan zitten veel suikers. deze suikers worden snel door het lichaam opgenomen. je ziet veel tennissers een banaan eten in de rust.
wanneer je te veel suikers binnen krijgt, wordt dit omgezet in vet.
nou valt dat bij 2 bananen nog wel mee maar als je dagelijks meer dan 2 bananen eet, kan het zijn dat je wat aankomt.

natuurlijk is het ook beter om te varieren ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt best af en toe een banaan eten. Banaan is oké maar niet het meest gezonde fruit. Banaan is wel uitermate geschikt voor na het sporten, omdat het veel kalium en koolhydraten bevat die je na het sporten goed kan gebruiken.

Maar het best is om te variëren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, tennissers juist! Maar die spelen op hoog niveau potjes van drie, vier soms wel vijf uur! En ze nemen kleine hapjes, want als ze een hele banaan in één keer zouden nemen zouden ze acuut pijn krijgen in hun maag, omdat de spijsvertering bijna stil ligt als je fysiek een zware inspanning moet leveren. Daarom zie je marathon renners ook hydro en koolhydraten drankjes drinken. Dat hoeft namelijk niet verteerd te worden zoals een banaan. Je kunt best een banaantje op eten als je fiets of loopt of van mij part op de bank... No worries!! Mijn punt was dat je na het sporten heel goed fruit kunt eten om je glycogeen weer op te vullen. Een banaan is dan zeker op zijn plaats omdat het veel snelle koolhydraten bevat. Daarom zij ik ook: een banaan is UITERMATE geschikt voor na het sporten. Dus eerst goed lezen en dan hoef je ook niet te minnen! ;-)
Nee dat kan echt niet dan zou wel eens heeel ziek kunnen worden xD

Kan geen kwaad hoor eet maar zoveel bananen als je wil
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat mag. Bananen bevatten meer suikers dan andere fruitsoorten, zoals appels, kiwi's of bessen. ook bevat een banaan niet zoveel vezels als ander fruit. het beste is om dagelijkse te variëren met fruit, maar als je moet kiezen tussen geen fruit of 2 bananen, ga dan zeker voor 2. Bananen zijn perfecte leveranciers van vitaminen en mineralen.