Hoe kan het dat ik naar 4 dagen niets eten toch geen honger heb?

Ik heb op moment heel veel stress en kan geen hap door mijn keel krijgen. Ik heb al 4 dagen niet gegeten. Ik weet dat dit heel ongezond is maar het lukt me gewoon niet. Ik drink wel veel water op moment. Maar hoe kan het nou dat ik dus ook totaal geen honger heb! En dit is toch eigenlijk niet normaal. Je zou toch moeten om vallen ofzo.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.9K

Antwoorden (3)

Als je drie dagen helemaal niks gegeten hebt is je hongergevoel weg. Daarom is het ook zo erg van die mensen in ontwikkelingslanden omdat die steeds hele kleine beetjes eten en zo de hele dag honger hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit dagboeken van schipbreukelingen is bekend, dat het knagende hongergevoel afnam, maar dat de gedachten voortdurend met eten, voedingsmiddelen, genoten maaltijden, bezig waren. Erger was de dorst. Er heeft lang gedacht dat liggen in zeewater de dorst zou afnemen. Dit is onjuist, eerder het tegendeel.
Je geeft het antwoord al. Teveel spanning. Je lichaam staat in een voortdurende alarmstand om een dreigend gevaar af te weren. Voedsel verteren heeft voor het lichaam even geen prioriteit.
Probeer snel van die stress af te komen, dit is niet gezond.

Ik heb zelf ooit een periode van spanning meegemaakt, niet zo heftig als jij trouwens, ik at wel gewoon. Maar toen ik de spanning achter me liet, merkte ik dat mijn nagels ineens heel snel gingen groeien. Mijn lichaam had het normale onderhoud tijdelijk vertraagd, en na het wegvallen van de spanning werd dat ingelopen. Ik ben daarvan geschrokken; dat kan spanning dus met je doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je lichaam zou jou moeten vertellen dat je honger hebt waardoor je al lang en breed wat gegeven zou moeten hebben.

je geeft zelf aan dat er dingen spelen die dit beinvloeden dus hierin ligt je antwoord.

sommigen vallen om van de honger, anderen verbranden reserves of teren op hun spieren om zo toch aan energie te komen.

ik denk dat het niet de vraag moet zijn waarom je omvalt, maar wat je gaat doen aan de roofbouw die je pleegt op je lichaam. de stress is de oorzaak die door kan blijven werken op het eetgedrag (een eetstoornis is niet voor niets bijna altijd psychisch)

denk dat je even contact op moet nemen je arts want je weestand gaat achteruit, je bent tekorten aan het kweken, en je zal je lusteloos (gaan) voelen wat weer allerlei andere gevolgen kan gaan hebben.

dit kan je niet op zijn beloop laten in ieder geval, dus maak een afspraak met je HA en geef aan wat er speelt zodat je hulp kan krijgen (met je voeding, en met hetgeen waarop het 'niet eten' gestoeld is)