Is glutenvrij producten goed voor de suikerpatiënten?

Toegevoegd na 6 minuten:
En ook goed voor iemand lever vet heeft ofzo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee.
Gluten zijn de eiwitten uit o.a. tarwe. Personen waarvan de darmen deze eiwitten niet kunnen verdragen, moeten een glutenvrij dieet volgen.
Suikerpatienten of diabetici hebben een probleem met de regulering van de glucosespiegel (=suikergehalte) in hun bloed. Zij moeten dus oppassen met het eten van suikers.
Omdat suikers en gluteneiwitten heel andere voedingsstoffen zijn, hebben beide diëten ook niets met elkaar te maken.
12 jaar geleden
over het algemeen zit in glutenvrije produkten ook veel suiker verwerkt.Indien een iemand met coeliakie ook suikervrij moet eten zijn er wel wat mogelijkheden.