wat is transvet?

ik heb gehoord dat producten met "Transvet" heel slecht zijn wie kan mij nou uitleggen wat "Transvet" wat het doet met je lichaam en waarom is het zo slecht of is het wel slecht voor je lichaam dat mensen ergens over praten maar ze weten niet waar over ik zou hier graag meer over weten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is in ieder geval niet goed voor je..

Het beste antwoord

Op volgende website vind je er alles over:

http://www.transvetzuren.com/
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hier heb ik genoeg informatie kunnen vinden om te kunnen weten dat ik toch maar eens ga opletten hoeveel ik daar van eet :O

Andere antwoorden (3)

transvetten zijn geharde vetten, zoals bijv in een pakje margarine, zij kunnen hart- en vaatziekten en een te hoog cholesterolgehalte veroorzaken, je kunt dus beter kiezen voor de vloeibare bak- en braadprodukten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je heb verzadigde en onverzadigde vetten, transvetten is een 3e soort waar je bijna niets van hoort, het zit in heel veel producten maar dat is zo weinig dat je er niets van krijgt. Alleen zijn er mensen die het er toch uit willen hebben (zie website vorige reageerder) We hebben het over 0,05% van het gemiddelde produkt wat je eet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben ooit in een margarinefabriek ingeweest voor een storing en heb van dichtbij gezien hoe ze het maken.
Daarna belden ze nog 3 keren op of ik wel het papiertje getekend had dat niets van wat ik zag naar buiten mochten worden gebracht - nee ik laat me niet knechten!
Het is een doormidden gezaagde rvs-bak met allemaal nikkelen balletjes erin en filters aan weerszijden, eerst wordt het dierlijk vet vloeibaar gemaakt door verhitting, komt tussen de nikkelen balletjes en op de beide bakhelften staat de volle mep 380 volt~ op zodat het boven de bak reusachtig naar 'vonk' ruikt - daarna is het grijs geworden en schittert naar metaal. Er ging nog vanalles door wo. een geel poeder omdat het eindproduct eigenlijk meer weg had van balkenbrij en het glinsterde heel sterk naar iets metaligs of zo? Sindsdien lust ik het niet meer.