Is gember echt zo gezond als ze zeggen?

Ik drink iedere dag een halve liter verse gemberthee. Is dat nou echt zo gezond als ze beweren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
absoluut!!! 2 a drie kopjes thee perdag is heel gezond, meer is niet nodig en bij sommige kruiden thee zoalswaar bv zoethout in zit zelf ongezond om er meer van te drinken. Maar bij gember telt dat niet. Ps gember/groene thee is ook erg lekker!

Antwoorden (3)

Gember is goed voor maag, milt en darmen

Gember is enorm goed voor een goede spijsvertering en het verbranden van calorieën. Met gember haal je meer bouwstenen uit je voeding. Dat komt door de stof zingibain.

Er is volgens onder anderen Deense onderzoek en toepassingen geen stof op aarde die zulke krachtige eiwitverterende enzymen bevat dan de zingibain.

Gember is zuiverend en werkt pijnstillend. Gember is een antioxidant, werkt antiseptisch, slijmoplossend, ontspannend, stimulerend, ontgiftigend, ademverfrissend, is goed tegen griep, verkoudheid, slijmvliesontsteking, vermoeidheid, hoge bloeddruk, bloedstolsels, hoofdpijn, migraine, misselijkheid, koorts, darmklachten, diarree, menstruatiepijn, impotentie, kortom gember heeft veel voordelen.

In gember zitten veel medicinale werkzame stoffen. Gember bevat gingerol, lineol, borneol, zingibain. zingibereen, zingiberol, pheilandreen en shogaol.

In gemberpoeder zit specifiek ook shogaol. In totaal zitten in gember 17 medicinale werkbare stoffen.

Gember is een uitstekende bron van magnesium, mangaan, kalium, koper en vitamine B6. Gember bevat actieve en krachtige antioxidanten zoals polyfenolische verbindingen. Deze anti-oxidanten hebben effecten op onze lichaamscellen zoals anti-inflammatoire en anti-tumor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wow, misschien een goed idee om daar maar een beetje meer van te eten haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer dat het zo vies is...
Gember verhoogt tevens de opname van de meeste supplementen tot wel 200% [net als peper trouwens]
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja gember is gezond. Uit nieuw onderzoek blijkt dat gember ook goed is voor vrouwen die aan eierstokkanker lijden. Onderzoekers aan de universiteit van Michigan hebben ontdekt dat gember kankercellen doodt.

Engelse kankerdeskundigen geven echter aan dat gember weliswaar in de toekomst een bestanddeel kan vormen van een nieuw geneesmiddel, maar dat verder onderzoek noodzakelijk is.

Gember bevat ook chemische stoffen die het cholesterolgehalte in het bloed verlagen.
Misselijkheid door zeeziekte, wagenziekte, zwangerschap of na een operatie, kan met gember bestreden worden.

Mensen die problemen hebben met galstenen kunnen gember echter beter vermijden.
Langdurig gebruik van gember tijdens de zwangerschap wordt afgeraden.
Het beste is gember in te nemen tijdens de maaltijd. Gember niet innemen op een lege maag, dit kan brandend maagzuur veroorzaken.