Hoeveel kilo moet je afvallen voordat je ziet dat je dunner bent geworden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
58.2K
Kimath
12 jaar geleden
Niet te beantwoorden. Verschilt per persoon en ligt er aan hoe zwaar je eerst was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afvallen doe je, omdat je dan gezonder bent. En een prettiger leven hebt. Dat is dan interne motivatie. Omdat jij dit wilt, en niemand anders. Afvallen doe je niet voor een ander, opdat die 'het ziet'. Want dat betreft externe motivatie, en dan ben je bezig met de sociale waardering van jouw lichaam. Snap je, dat is onhandig en kan zelfs tegendraads werken. Kijk even of het niet beter is, om deze vraag ritueel te schrappen, en er afstand van te nemen om zo radicaal te kiezen voor jezelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo erg ben ik er niet mee bezig of anderen zien dat ik dunner ben hoor(Dat staat ook niet eens in de vraag)
Maar ik ben van 65 naar 60 kilo gegaan en zie ZELF eigenlijk nog niet dat ik dunner ben geworden, dus vroeg mij gewoon af bij hoeveel kilo je dat gemiddeld gaat zien. Ik val trouwens af door te dieten, sporten ligt bij mij wat lastiger dus daarmee afvallen is voor mij erg moeilijk en doe ik ook amper

Het beste antwoord

Daar is helemaal niets over te zeggen. Het hangt er bijvoorbeeld ook vanaf hoe je afvalt. Ben je aan het afvallen doordat je je dieet hebt aangepast of door het sporten? In het laatste geval kun je namelijk zelfs zwaarder gaan wegen terwijl je zichtbaar afvalt. Dat komt omdat spieren verhoudingsgewijs zwaarder wegen dan vet.
Daarnaast slaat iedereen vet op op andere plaatsen. Sommigen vallen als eerste af in het gezicht en weer anderen bij de taille.
Ik zou zeggen: als je af moet vallen doe dat dan, op een gezonde manier, en je merkt uiteindelijk vanzelf wel wanneer het te zien is. Het kan dan ook nog zo zijn dat jij het bijvoorbeeld wel ziet maar je vrienden niet of juist andersom. Ga er gewoon verstandig mee om en pin jezelf niet teveel vast op een getal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Het hangt er erg van af, wáár je het eerste afvalt : dat is per mens verschillend. Sommigen vallen als eerste rondom de buik af, maar sommigen in het gezicht : en dat zie je natuurlijk héél snel.
Bij mij begonnen mensen het te zien, toen ik zo'n 10 kilo kwijt was, en dus ook 2 maten kleinere kleren aan moest, omdat m'n ouwe van m'n lijf zakten. (Ik val dus duidelijk níét af in m'n gezicht : heb altijd een ronde toet....)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zeggen altijd 5 kilo afvallen is een kledingmaat minder.
Volgens mij is het voor iedereen verschillend. het hangt er maar net vanaf waar de kilo's eraf gaan. Je vet verdwijnt over het hele oppervlak van je lichaam en niet alleen van de plaatsen waarop je het goed ziet.
Over het algemeen kun je wel zeggen dat je na 5 kilo al goed kunt zien dat je afgevallen bent.
En ook al zie je het nog niet, je bent het wel kwijt. Het kan ook zijn dat je het ineens heel erg goed gaat zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben 166 en woog 76 kilo

wij zijn verhuisd en zijn dus 2 maanden lang hard aan het werk geweest en zelf had ik nergens erg in , wel merkte ik dat de kleren wat gingen slobberen

tot dat er mensen tegen mij gingen zeggen ; ben jij afgevallen
nou toen ging ik maar eens op de weegschaal ,,,,, en warempel .... ik was 5kilo afgevallen

dus bij mij zag je het met 5 kilo

5kilo en een maatje minder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals anderen al zeggen: dat is per persoon verschillend, en het ligt er ook aan hoeveel overgewicht je hebt. Of je 5 kilo kwijt wilt of 50 maakt nogal een verschil.

Bovendien kun je door sporten spieren kweken, zodat je dan soms misschien niet veel afvalt, maar wel een beter figuur krijgt. Het vet wordt dan vervangen door spieren.

Naast wegen zou je daarom ook eens per week jezelf op kunnen meten: borst, buik, taille en bovenbeen. Misschien dat je dan meer resultaat ziet dan wanneer je alleen op de weegschaal afgaat. Stel je bent 1 kilo afgevallen, maar je hebt wel een paar cm slankere taille gekregen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb ik idd. óók gedaan : elke zondagochtend - héél motiverend!!!
Bij mij is dat ongeveer 5 kilo. Je ziet er dan meteen slanker uit omdat je kleding kan kopen in een maatje minder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals bij eerdere antwoorden al aangegeven is, is een verschil van 5 kilo ongeveer een kledingmaat. Maar of je dat goed ziet, ligt er echt aan hoe je afvalt, en waar.
Vaak vind ik ook dat je goed kunt zien dat iemand er beter uit ziet, gezonder. tenminste, als iemand echt moet afvallen. Dan straal je ook uit dat je je beter voelt en dat is heel wat meer waard dan een getal op de weegschaal bijvoorbeeld...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het ligt eraan wat jou BMI is. bereken je bmi op de volgende website even staat ergens in de midden !!