Wat is gezonder

Kip of vis

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
zondag
13 jaar geleden
Allebei vol met troep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, eigenlijk heb je wel gelijk...

Antwoorden (6)

Vis.

Mijn vader was hartpatiënt en hij moest vis eten van de dokter. Het is erg gezond voor je hart blijkbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij vis, bevat veel omega 3! Coital vette vis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is allebei gezond als je maar varieerd! In kip zitten weer andere voedingsstoffen als in vis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afwisseling is het gezondste.

Vroeger zou je meteen kunnen gezegd hebben: vis, maar dat is niet meer zo simpel.

Vis is gezond maar is ook een bron van kwik en andere zware metalen.

Kwik tast al in kleine hoeveelheden hart en bloedvaten aan. Op zich is vis goed voor het hart, maar in sommige studies vinden onderzoekers door de kwikverontreiniging geen positieve effecten van vis op het cardiovasculaire systeem meer.

Dus af en toe vis kan geen kwaad, maar geef mij toch ook maar een lekker kippetje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je (lange) uitleg nu weet ik er teminste meer van ;)
Dat is niet zo eenvoudig te beantwoorden. Want, waar heeft die vis gezwommen, en wat heeft die kip gegeten?

Over het algemeen kun je stellen dat koudwatervissen gezonder zijn om te eten dat warmwatervissen.

En kip. At die voer met met genetisch gemanipuleerd sojaschroot daarin verwerkt? Of was het een kip van een biologisch-dynamische boerderij, en heeft die biologisch voer, gras en kleine insecten gegeten?

Kip is mager vlees, en vis is veel vetter. Maar dat zijn wel gezonde vetten!!

Ik zou zeggen: wissel het af. Bijvoorbeeld 2x in de week vette vis en 2x in de week biologische kip. En de rest van de week iets anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaat ook magere vis.
Vis omdat daar gezonde vetten in zitten. en omega 3 en 6 vetzuren.
1 a 2x een vette vis eten in de week is goed voor je.

http://www.gezonde-recepten.net