Is het erg om elke dag 3 sneeën met pindakaas te eten?

qua gewicht en ook gezondheid

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik eet elke dag 6 broodjes met pindakaas en hagelslag en ik ben gewoon gezond en niet dik.

Het beste antwoord

Pindakaas is wel gezond.

Hoewel pindakaas veel vet en dus ook calorieën bevat, geeft het een heel vol gevoel en onderzoek toont zelfs aan dat mensen die pindakaas eten
daarna langer van ongezonde tussendoortjes afblijven en op de lange duur is pindakaas daarom zelfs goed voor de gewichtscontrole.

Pindakaas bevat inderdaad veel pitamientjes, met name vitamine E, een belangrijke antioxidant, is ruim vertegenwoordigd. Pindakaas bevat weinig
cholesterol en hoewel er veel vetten inzitten, zijn dit voornamelijk onverzadigde vetzuren die de cholesterolspiegels omlaag brengen en het hart en de bloedvaten beschermen.

Pindakaas bevat ook vezels, kalium, niacine, magnesium en zink, allemaal stoffen die van petje pitamientje een grote kerel maken, maar ook voor volwassenen onmisbaar zijn. Twee sneetjes volkoren brood met pindakaas met een glas magere melk
kun je zien als een complete en gezonde maaltijd.

Nu moet je het natuurlijk niet gaan overdrijven. Het hoge caloriegehalte noodzaakt wel tot matiging, want als je vijf sneetjes brood met pindakaas naar binnen werkt praat je wel over 700 calorieën. Hoewel, een Big Mac met frietjes bevat nog altijd meer
calorieën en dan wel van de slechte soort.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

het is niet heel gezond
het is eenzijdig als je het elke dag eet en er zitten best veel kcal in
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je heel veel beweegt kan je dat wel hebben, maar het moet niet ten koste gaan van ander gezond eten.
Als je weinig beweegt is 1X pindakaas wel genoeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet ongezond mits je ook nog sneetjes eet met iets anders erop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop Calvé pindakaas, die is redelijk gezond. Zie: logo.
En elke dag 1 sneetje is genoeg, varrier. Bijv. jam en pindakaas en kaas.. Niet alleen pindakaas dat is wel slecht.
Van groentes/fruit mag je oneindig eten..