Alleen kruiden/groene thee. Gewone thee is eigenlijk niet zo goed, net als koffie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je lichaam bestaat voor een groot gedeelte uit water. Dus is het goed als je water drinkt. Thee lijkt mij ook prima. Lekker een flink aantal glazen per dag. Voert de afvalstoffen goed af, zorgt voor een goede ontlasting en je wordt er niet dik van.

Toegevoegd na 3 minuten:
Nog wat extra info

Water is vocht en vocht is water. Alle drinkbare, vloeibare stoffen bevatten doorgaans voornamelijk water. Maar ook in vast voedsel zit water. In vrijwel alle voedingsmiddelen komt het van nature voor, groente en fruit bevatten zelfs veel water. Gemiddeld levert voedsel circa een liter water per dag. Daarnaast is drinken nodig om voldoende water binnen te krijgen: voor een volwassene ongeveer anderhalve liter per dag.

Functies van water
Water levert geen energie maar is van belang bij het vervoer van stoffen door het lichaam en bij de uitscheiding van afvalstoffen. Ook speelt het een rol bij het regelen van de lichaamstemperatuur. Zonder water is leven niet mogelijk.
Het lichaam van vrouwen bestaat gemiddeld voor 52 procent uit water en dat van mannen voor 63 procent. Baby’s bestaan zelfs voor 75 procent uit water. Dit verschil wordt voornamelijk verklaard door het verschil in lichaamsvet: vetweefsel bevat geen water terwijl vetvrije massa voor ruim zeventig procent bestaat uit water. Een deel ervan bevindt zich in de lichaamscellen, een ander deel in de organen en vooral in de bloedvaten.

De vochtbalans
Het lichaam krijgt vocht binnen via eten en drinken. Daarnaast wordt bij het vrijmaken van energie uit voedingsstoffen in voedsel ook nog water gevormd: zogenaamd oxidatiewater. Het lichaam scheidt aan de andere kant water uit: via urine en ontlasting, via de huid (zweet) en via de longen in de vorm van uitgeademde lucht. Onder normale omstandigheden is de hoeveelheid water die het lichaam uitscheidt in evenwicht met de hoeveelheid water die het binnenkrijgt.

Bron: Voedingscentrum

Voor meer info:
http://www.water.nl/waterconsumptie.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zwarte thee bevat juist slechte stoffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja klopt Widar, zwarte thee is minder. Maar gelukkig zijn er zoveel soorten (kruiden-)thee dat je lekker veel kunt variëren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb genoeg aan 1 soort, losse sencha. Heerlijke, gezonde thee :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ken ik helemaal niet...wat voor smaak heeft dat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een Japanse groene thee-soort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oké, dank je wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga t ook proberen:D
Water is heel goed voor je inderdaad je word er niet dik van en het helpt het best tegen dorst als je 's avonds laat gaat slapen en je haalt al je make-up eraf (als je vrouw bent) en veel water drinkt is je huid 's ochtends heel mooi.
op antwoord van je vraag:
thee is water met een smaakje moet dan goed zijn toch?? water is denk ik wel iets beter maar het maakt niet veel uit. Als je er 3 suikerklontjes bij in doet is het niet meer zo super goed. Als je dat lekker vind moet je gewoon dan 2 klontjes dan 1 vind je vanzelf zonder lekkerde dan met bijv. 3 heb ik ook gedaan!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thee is wel iets meer dan water met een smaakje. Zwarte thee (die rood/bruin van kleur is) bevat bijvoorbeeld slechte stoffen. Groene thee daarentegen meer goede (hangt ook van je theezetkunst af).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor Widar
Ik heb ervaren dat het goed is Mensen in het verre oosten drinken veel thee .Ze hebben ook allemaal 'n mooie huid .Ik heb aan de eigenaresse van mijn "tropical"toko gevraagd wat zij drinkt . Dat was thee . Die stond ook altijd naast de kassa .Zij gaf de voorkeur aan groene trhee . Ze kookte het 1 minuut . Zeep is slecht voor je huid . Je moet indien nodig alleen je haar met shampoo wassen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt groene thee is goed, gewone niet. Die het verre oosten drinken ze wrs ook goede thee :) over die zeep klopt ook.. Het is zelfs zo dat elke dag douchen niet goed voor je huid is... Alleen wel beetje onhych dus ik doe t maar elke dag haha
Voldoende toevoer van water gaat de veroudering van de huid tegen. Dat wil zeggen dat de toevoer van een aantal stoffen de veroudering van de huid bevordert.

Thee is een aftreksel, door middel van heet water, van doorgaans plantaardig materiaal. Met name zuiverende planten hebben een gunstige invloed op de huid, zoals brandnetel, guldenroede en paardenbloem.