Bestaan er ook voedingssupplementen speciaal voor je hersenen?

Hiermee bedoel ik: een "all-in-one" voedingssupplement waar de meeste bouwstoffen inzitten die je hersens dagelijk nodig hebben (ik denk hierbij aan vitamines, mineralen, etc.)
(of andere "boosters" voor goede, actieve hersenen)

13 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vooral suiker ;o)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@som: glucose is inderdaad de brandstof bij uitstek voor de hersenen. Maar dat hebben de meeste mensen als supplement echt niet nodig. Integendeel! :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, vandaar de smiley.

Het beste antwoord

Wat ik net zei: visolie (omega-3) suplamenten is echt brainvoer
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Cerebro™ is een voedingssupplement dat de hersenen “efficiënter” laat werken. Cerebro ™ zorgt er tevens voor dat de hersenen optimaal kunnen “presteren”. Met presteren bedoelen we dat alle hersenactiviteiten versterkt en verbeterd worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
20 jaar heb ik een zeer druk leven gehad, 70 uur in de week gewerkt, personeel en veel aan mijn hoofd.
Totdat ik grote problemen kreeg met mijn concentratie, op aanraden van mijn natuurarts, ben ik calcium, magnesium, zink tabletten gaan slikken, die na een dag of 10 gingen werken.
Bij bepaalde personen die in het hoofd erg actief zijn, krijgen de hersenen te weinig van deze mineralen uit het voedsel, ofwel, ze gebruiken door omstandigheden meer dan je via je voedsel binnen krijgt.
En nog ,als ik na een drukke periode, een beetje 'duf' in het hoofd wordt, neem ik ze weer een maandje in.
Bij de natuurkruiden is vooral de Ginkgo belangrijk in het gebied van de hersenen, het houdt de bloedvaten en doorstroming soepel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn dat losse tabletten Ed, of is een combi Vitamine Totaal ook goed?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat zijn losse tabletjes, je koopt een potje vol.
later heb ik ook wel eens mineraal totaal gebruikt, of hoe dat ook heet, maar het leek minder goed te helpen, dus heb ik gewoon weer een potje klaar staan.
Een combi Vitamine totaal zit natuurlijk van alles wat in.
Ons voedsel bevat heel vaak te weinig mineralen en vitaminen, dit komt door de intensieve land en tuinbouw en door het gebruik van kunstmest, hierdoor wordt de grond arm aan mineralen en sporenelementen.
Dan denken we gezond te eten, maar krijgen toch te weinig binnen.
KennisDelen
13 jaar geleden
Dank +
MentalBalance
http://www.fmtfysiotherapie.nl/pages/ws_bodybow.asp?articleid=128250&token=170300586@TdeLbaSaLdiMbeNa&ws_state=productdetailpage&ws_action=load&ws_id=1420&ws_code=14055&ws_name=
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lecithine

Toegevoegd na 46 seconden:
in poedervorm, dus gemakkelijk met ander voedsel te mengen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het betreft geen vitamine, maar een heel belangrijke "booster" voor je hersenen is natuurlijk een gezonde portie zuurstof. Dagelijks een half uur, tot een uur buiten bewegen, is bijzonder goed voor je lichaam, maar zeker ook voor de hersenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sluit me aan bij sterrendag: omega3 capsules.